Annons

Efterbehandling á la fark?

Produkter
(logga in för att koppla)

ph0tech

Aktiv medlem
Nån mer än jag som brukar kika på siten www.fark.com och skratta högt åt deras photoshoptävlingar?

Vore skoj om vi skulle kunna göra nått liknande i detta forum tycker jag. Att man utgår från en bild i en artikel på tex aftonbladet och sedan försöker toka till det så mycket det bara går.

Man skulle eventuellt kunna suga tag i en kritikbild per vecka eller så och sedan bara tokmodifiera den för att sedan rösta om vilken som vart roligast/sjukast/bäst eller så....

Nån som tycker att det skulle kunna vara en skoj idé?

ph0tech skrev:
Vore skoj om vi skulle kunna göra nått liknande i detta forum tycker jag. Att man utgår från en bild i en artikel på tex aftonbladet och sedan försöker toka till det så mycket det bara går.

Man skulle eventuellt kunna suga tag i en kritikbild per vecka eller så och sedan bara tokmodifiera den för att sedan rösta om vilken som vart roligast/sjukast/bäst eller så....

Det är nog bäst att fråga Aftonbladet eller den som lagt upp bilden på fotosidan först. Kan sluta illa annars.

Jo självklart... det var lite klumpigt förklarat av mig. Vi kanske skulle ha en kryssknapp när man laddar upp nya kritikerbilder som talar om ifall vi vill kunna låta andra på FS modifiera bilden i ett sånt här sammanhang. Vad vet jag... Jag tycker bara att det skulle kunna vara en rolig grej. Att med hjälp av photoshop göra lite komiska kollage istället för att ständigt bara satsa på ett stenproffsigt bilduttryck.

Var hittar man tävlingarna någonstans? Otroligt rörig sida...

mvh
Christer

The fark är som buzz.bazooka.se alltså en länksamling egentligen. Men ibland så kör dom tävlingar i photoshop... dvs göra om nått till det mest vridna det går att få till på det givna ämnet. För att se bidragen så letar du reda på en länk märkt med en liten photshop ikon sedan kollar du "comments" på den. Där kan man se hur de arbetar.

tex:

http://forums.fark.com/cgi/fark/comments.pl?IDLink=887447

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar