ANNONS
Annons

efter 3 deltävlingar endast 2 kvinnor på 10 i topplistan

Produkter
(logga in för att koppla)

hound

Aktiv medlem
efter 3 deltävlingar kan man inte låta bli att fråga sig,,,,,varför är det endast 2 kvinnliga namn på de 3 st 10i topp listorna........en ren reflektion,,,,,,,,detta är alltså ingen kritik mot tävlingsupplägget då det sköts klanderfritt
utan en stilla undran
mot de kvinnliga kollegorna

varför är ni inte med.....eller är männen bättre?

saknar vi tävlingsanda?

eller är vi för fega?

Om det är 70% män på FS, så är det väl inte så konstigt att bara 2 av 10 på topplistan är kvinnor. Det måste betyda att tävlingsintresset och skickligheten är ganska jämnt fördelat över alla fotosidans medlemmar, män som kvinnor. Visst, 3 av 10 så hade fördelningen varit exakt enligt medlemsantalet, men utfallet är ändå helt inom slumpens felmarginal.

Hmmm, jag gick bara på trådrubriken. Efter att ha kollat på resultatlistorna inser jag att du menar att det bara är 2 kvinnor sammanlagt på de tre topplistorna. Det avviker ju något mer från medlemsfördelningen än jag först trodde. Det går fortfarande att skylla på slumpen, men nu är jag mer inne på att du har någon slags poäng.

Skulle kunna bero på (dessa påståenden har jag inga som helst belägg för).

1. Män är mer tävlingsinriktade än kvinnor
2. Män och kvinnor har olika smak när det gäller bildinnehåll, vilket leder till att 70% av FS medlemmar röstar på mer "manliga" motiv, vilket missgynnar kvinnliga tävlingsdeltagare.
3. Män är helt enkelt skickligare ;-)
4. Slumpen
5. Annat

Tänkte på det där för någon månad sedan men då var det att jag inte kände till ngn manlig medlem som blivit uppmärksammad utanför FS. Kunde däremot räkna till minst fyra kvinnor som lyckats med detta.
Uppmärksamheten utanför FS smäller väl högre, heja tjejer?! :)

/Johan

Paragrafryttaren skrev:
Hur menar du nu...? Uppmärksammad?

Terje? Brutus?

Ja jag formulerade mig lite väl luddigt, sorry. Vad jag menar att ngn av oss "svenssons" här förekommit i externa artiklar, publiceringar etc.
Terje och Brutus ser i alla fall jag som professionella innan fs-tiden, i alla fall Terje.
Kanske Omar då, vet inte hur hans bana startade?

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar