Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EFS 17-85 vs sigma 18-50/2,8 vs sigma 17-35/2,8-4

Produkter
(logga in för att koppla)

Hansson

Aktiv medlem
HAllå!
Har ju sett att det diskuterats lite tidigare om några av objektiven. Men vill ändå ställa egen fråga.
Jag vill ha ett bra objektiv till en EOS 20D.
Objektivet ska vara.
Skarp- snabt och tyst.
Canons är ju tyst och rätt snabt. men hur är det med sigmas objektiv? har läst några resentioner att 18-50 låter endel. och 17-35 har ju HSM.
Vilket bör jag välja? ÄR altså Skärpa-snabbhet och tysthet som är viktigast.

Canon EF 16-35/2,8 L USM vet jag är Skarpt-snabbt och tyst.
Vad gäller piraterna så har 18-50 f2.8 fått bra kritik, snabb som Canongluggen är den ju då den har lika stor bländar öppning, men knappast lika tyst. Canon 17-85 är tyst men inte snabb, sen tycker inte jag den är tillräckligt skarp heller, inte om man skall gemföra med ovanstående gluggar, 17-35'an vet jag inget alls om.

Senast ändrad:
jo självklart skulle jag ju själv vilja ha EF 16-35/2,8L men den är tyvär aldeles för dyr.
Är sigmas 18-50 den som skulle rekomenderas då eller? Men låter den mycke eller är det ungefär som Tamron 28-75/2,8? Den har jag till min andra kamera och den låter ju lite men inte mycke.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar