Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EF-S 18-135 kan inte fokusera i ändlägena

Produkter
(logga in för att koppla)

trebor5

Medlem
Köpte just ett EF-S 18-135 IS för att ha ett all-round/rese objektiv, men också ett lätt objektiv med IS för filmning. Nog om det. Vad jag upptäckt är att i ändlägena, 18mm men främst 135mm läget, så hittar den inte fokus, rör jag lite lite på fokusringen (alltså går från t ex 135 till 134mm) så hittar den genast fokus. Det verkar vara samma problem oavsett vilken fokuseringsmetod jag väljer.

Är det så enkelt att det är fel på objektivet, ett känt fel eller kan man justera det på något sätt? Objektivet sitter på en 7D.

Jag har köpt objektivet begagnat här på fotosidan men originalkvitto finns och garantin har inte gått ut.

Objektivet testat på en annan 7D, med samma problem, ett annat 18-135 objektiv testat på min 7D inga problem på Japan Photo. Objektivet är nu skickat på reparation.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar