Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ef-s 15-60/2,8 is!

Produkter
(logga in för att koppla)
Blir nog rätt stor tror jag. Rent fysiskt alltså.
Jag skulle definitivt gilla det där utökade omfånget men tror att det skulle bli en rejäl klump.

Sånt här brukar ju cirkulera som klassiska önskelistor men å andra sidan...kameratekniken går våldsamt framåt utan protester men vi är i grunden ganska konservativa när vi ser på objektiven. Jag ser det inte som en omöjlighet att med modern teknik få fram något dylikt som inte blir klumpigare än ex ett 17-55. Eller som dom säger där borta...what the hell do we know?!

Borde ju gå. Man klämmer ju in linser för f/2,8 vid 70mm i EF 24-70mm f/2,8 USM. Så 60mm och f/2,8 skulle klara sig utan att behöva spräcka 77mm-vallen för filtergängan.

*Drägel* Önska kan man. Skickade feedback till canon angående just det här. OM, notera mitt "om", dom tillverkar ett dylikt objektiv, så hoppas jag att dom gör det STORT så att man får intern zoom och fokusering, för det j***la lins-krypandet på mitt 15-85 plågar livet ur en.

På önskelistan sätter man massor av asfäriska linser också...
Även att dom skulle lansera första L-klassade EF-S objektivet. (Vädertätning, byggkvalitet och allt annat som L står för.)

Senast ändrad:
Ja, än sen då? IS sitter inte där linserna är som störst, så det spelar väl ingen roll?

nej det förståss. Men objektiven, tycker jag iaf, tenderar att växa lite då man skall ha petat in IS i dom.

Och jag välkomnar med öppna armar en smidigare 24-70 f2.8 med IS. =)

skulle det för övrigt vara fysiskt omöjligt att göra ett ef-s 15-70 f2.8? EF fattar jag att vore ganska omöjligt (för smidighetens skull), men ett EF-S?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar