Annons

ef-s 10-22 + mellanring?

Produkter
(logga in för att koppla)

Christoffer_B

Aktiv medlem
Som rubriken lyder, är deta möjligt..

Skulle vilja få en lite bättre närgräns för att förstora ett objekt ytterligare men ändå få med mycket av bakgrunden. Om någan har bilder eller kan länka till bilder fotograferade med denna typ av kombination vore jag mycket glad.

Har sökt i äldre diskssioner men inte riktigt hitta de jag söker. Är det över hudutaget möjligt att sättan en mellanring av typ 12mm eller hamnar fokus inne i objektivet?

Mvh
Christoffer
 
Christoffer_B skrev:
Som rubriken lyder, är deta möjligt..

Skulle vilja få en lite bättre närgräns för att förstora ett objekt ytterligare men ändå få med mycket av bakgrunden. Om någan har bilder eller kan länka till bilder fotograferade med denna typ av kombination vore jag mycket glad.

Har sökt i äldre diskssioner men inte riktigt hitta de jag söker. Är det över hudutaget möjligt att sättan en mellanring av typ 12mm eller hamnar fokus inne i objektivet?

Mvh
Christoffer

Tror att fokus hamnar inuti gluggen. Tror att det står i någon broschyr att dom inte få kombineras.
 
Det går om du har en mellanring som passar EF-s. Men du kan inte köra på 10 mm, bara på längre brännvidder. Du kanske måste modifiera typ fila bort lite av mellanringen, min kenko 12mm passar inte utan att modifiera den.
 
Jag köpte nyss kenkos ringar, och de passar på mitt EF-S objektiv.

Kanske finns det olika modeller av kenkos ringar, några äldre versioner som inte var anpassade för EF-S?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.