Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EEnkla effekter vid svart/vit kopiering?

Produkter
(logga in för att koppla)

tejpolle

Ny medlem
Är det nån som vet nån bra sida där det finns tips och trix för enkla effekter som man kan få vid framkallning och kopiering med svart/vit negativ

Blir mycket glad för svar

Mvh Olle

Jag känner inte till så många hemsidor för kreativt mörkrumsarbete men en tur till närmaste bibliotek brukar vara inspirerande.

Om vi ska rekomendera böcker så vill jag rekomendera en bok som jag anser borde vara i varje fotografs ägo. Boken heter "Fototeknisk handbok" och är skriven av John Hedgecoe. Där finns allt från nybörjar beskrivningar till mer avancerade bitar. Där finns ett speciellt kapitel om mörkrumsefftekter.

MVH
Greve Nickon:cool:

Var nere och glodde på biblioteket för ett tag sen och hittade då boken "experimental photgraphy" vilken hade mycket roliga idéer om vad som kunde göras. Tyvärr minns jag inte vad författaren hette, men som sagt, bibliotek är ett jätte bra tips.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar