Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Editeringsprogram till dottern (mpeg2)?

Produkter
(logga in för att koppla)

kaihc

Medlem
Efter mycket sparande och julhjälp från släkten har min dotter införskaffat ett HDD-videokamera. Kameran spar filerna som mpeg2 och det funkar inte med Windows Movie Maker. Min kunskap på video-området räcker tyvärr inte så långt och sökning på nätet förvirrar mer än det förklarar...

Kan någon snäll person tipsa om ett program man kan använda för editering (klipp, lägga på ljud etc)? Allra hälst ett som inte är för krångligt eller dyrt.
 
I helgen redigerade jag min första film. Försökte först på min pappas PC. När filmen var klar skulle vi bränna den på DVD men det fungerar tydligen inte med Windows Moviemaker.

Då tog jag fram min bärbara mac och letade fram programmet iMovie. Roligt program. Fungerar även för den första nybörjaren. När filmen var klar exporterade vi den till iDVD och gjorde några roliga startmenyer till DVD-skivan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.