MattiasBredberg
Aktiv medlem
Jag köpte en Dörr DAF-42 för ett bra pris (inte mycket pengar, värt att chansa) till min E-PL2. Problemet jag har är att kameran underexponerar rätt kraftigt om man kör i blixtens autoläge (TTL). Sätter man blixtkompensation till +2 så blir det oftast bra, men hur som helst så funkar den inte helt automatiskt som jag skulle vilja att den gjorde. Exponeringskompensation på kameran spelar ingen roll alls.
Kameran går aldrig över ISO200 heller med blixten monterad. Inte för att jag tycker att det borde behövas i de lägen jag anänt blixten, med kompensation så blir det ju bra exponering ändå.
Någon som använt den här blixten med någon m43 kamera och som har några tankar kring detta? Kamerans manual beskriver inte mycket om hur den kommunicerar med externa blixtar och blixtens manual är minst sagt knapphändig också.
Kameran går aldrig över ISO200 heller med blixten monterad. Inte för att jag tycker att det borde behövas i de lägen jag anänt blixten, med kompensation så blir det ju bra exponering ändå.
Någon som använt den här blixten med någon m43 kamera och som har några tankar kring detta? Kamerans manual beskriver inte mycket om hur den kommunicerar med externa blixtar och blixtens manual är minst sagt knapphändig också.
Senast ändrad: