Annons

E-finity Online Camera Store är väl en bluff?

Produkter
(logga in för att koppla)

--Micke--

Aktiv medlem
Ursäkta, men denna tråd såg jag först efter ha postat i tråd med REA. Tar en del av det inlägget och skapar en tråd även här om just detta företag.

Bakgrunden är att jag står i begrepp att slå till på en Sony Alpha A9 och hade forskat mig fram till att lägsta priset just nu (Prisjakt.se) anges till dryga 52.000:-. Nedanstående kommer från andra inlägget:

Men då jag Googlade 'Sony A9' (var egentligen ute efter en viss recension) ser jag i de sponsrade annonser Google listar ovanför sökresultaten något som får mig att haja till ordentligt. För mig är inget sant på nätet som låter för bra för att vara sant. Av det skälet slänger jag ut det här då jag såg att denna tråd levde,

Via denna länk https://www.e-infin.com/eu/item/3306...SABEgLT8fD_BwE påstås som framgår att jag kan köpa kamerahuset av dem för 32.922:- !!!! Prisskillnaden är ju helt orimlig?!?

Företaget E-finity Online Camera Store's web-sida ser ju 'bra' ut men det är ju långt ifrån någon garanti. Samtidigt kan jag inte föreställa mig att någon skulle välja anna leverantör om man sparade 20.000:-!!!

Bluff är det inte inte även om jag personligen inte har har handlat från just denna firma.
Däremot har jag köpt flera kamerahus och objektiv från ett annat företag med ungefär samma prisbild och upplägg. Det har alltid fungerat utan problem och jag håller med om prisskillnaden
upplevs många gånger som orimlig. Dock bör man nog vara medveten om det förmodligen
blir problem den dag man är tvungen utnyttja garantin, dessutom är inte alltid menyerna på Svenska.

Ursäkta, men denna tråd såg jag först efter ha postat i tråd med REA. Tar en del av det inlägget och skapar en tråd även här om just detta företag.

Bakgrunden är att jag står i begrepp att slå till på en Sony Alpha A9 och hade forskat mig fram till att lägsta priset just nu (Prisjakt.se) anges till dryga 52.000:-. Nedanstående kommer från andra inlägget:

Men då jag Googlade 'Sony A9' (var egentligen ute efter en viss recension) ser jag i de sponsrade annonser Google listar ovanför sökresultaten något som får mig att haja till ordentligt. För mig är inget sant på nätet som låter för bra för att vara sant. Av det skälet slänger jag ut det här då jag såg att denna tråd levde,

Via denna länk https://www.e-infin.com/eu/item/3306...SABEgLT8fD_BwE påstås som framgår att jag kan köpa kamerahuset av dem för 32.922:- !!!! Prisskillnaden är ju helt orimlig?!?

Företaget E-finity Online Camera Store's web-sida ser ju 'bra' ut men det är ju långt ifrån någon garanti. Samtidigt kan jag inte föreställa mig att någon skulle välja anna leverantör om man sparade 20.000:-!!!

Hej !

Glöm inte momsen.

//MW

Haft kontakt med deras support och de klargör frågan kring momsen. Ungeför som Henrik berättar. Varorna skeppas från Hongkong till England och därefter till mig. Ingen moms eller tull läggs på. Och den "bakdörren" lär ju försvinna med Brexit (även om deras support ju inte kommenterade det).

Därtill fick jag veta att de tyvärr inte kan skicka en kamera med svenska menyer, däremot en adapter för batteriladdningen. Upprepar detta inlägg i tråden om E-finity

Min leverans funkade fint. Köpte dock inte någon kamera så vet inte hur det funkar med strömadaptrar och menyer i kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar