Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

e-bay

Produkter
(logga in för att koppla)

jannas

Aktiv medlem
Nån som har erfarenhet av e-bays "buyer protection"?

Handlat mycket på ebay förut och alltid med bra resultat, men funderar nu på att slå på stort och hitta ersättaren till min ödelagda d300 där.. Så det hade varit fint å höra om nån faktiskt fått hjälp av ebay ifall det skitit sig.

Jag har handlat en del på eBay. Två ggr kom aldrig det jag köpte och bägge gångerna fick jag tillbaks pengarna utan problem. Jag känner mig helt lugn när jag handlar där. Jag kollar förstås vilka omdömen säljaren har, men kom ihåg att negativa omdömen inte automatiskt är detsamma som en opålitlig säljare.

Jag betalar alltid mina köp via PayPal och vid de problem jag hade utredde de vad som hänt och återbetalade till mig eftersom det visade sig att säljarna strulat till det. Hjälpen jag fick kom alltså inte från eBay utan jag fick den från PayPal. Men det kan ju knappast ha blivit sämre säkerhet med "buyer protection"?

Mitt råd är dock självklart att aldrig betala direkt till säljarnas bankkonto utan att alltid betala via PayPal,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar