Annons

E-330? Olympus presents the solution on 26 January.

Produkter
(logga in för att koppla)

Knight Palm

Aktiv medlem
Hur många gånger har jag inte lämnat över min E-300 till en kompis eller en släkting, för att be denne ta en bild med min E-300, där personen i fråga undrar var man ska titta, för att rama in bilden och trycka av. Avtryckarknappen hittar de alltid utan att fråga. Så för den generation som inte har erfarenheter av gamla SLR, utan mer av typen SEMC K700i mobiltelefoner med kamera, så börjar de med att hålla min E-300 på raka armar i det s.k. berömda IXUS-greppet.

Det finns ett rykte i omlopp just nu, baserat bl.a. på följande tre teasers hos det Olympus-sponsrade PDNONLINE:

  • Do you really enjoy making a fool of your self in public
  • Don't lose the sight of the big picture
  • Want to know what's on "the other side?"
Det handlar om en förmodad E-330, där man även spekulerar i hur många sensorer som den kommer att ha, kanske en för live preview och en för video? capture.

Vi får nog ge oss till tåls till på torsdag, för att se vad dessa teasers materlialiseras till:

Ref:
 
Spännade med dessa teasers.

Med tanke på E-500s otroligt skarpa LCD skulle ju live preview kunna vara ett otroligt lyft vid manuell fokusering.
 
Previews och Tester av nya E-330

Nu börjar det dyka upp flera previews och tester (produktionsexemplar) av nya Olympus E-330. Det ser ut att vara en riktig goding. Ett intressant brustest på dpNow, vilket indikerar en förbättring över tidigare E-300 & E-500.

Kolla gärna in de mycket imponerande färgerna från E-330 på bilder (E-330 Sample images) tagna med bl.a. de båda makrona ZD35mm/F3.5 och ZD50mm/F2.0 samt med vidvinkelzoomen ZD11-22mm/F2.8-3.5.

Ref:
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.