Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-3, ny firmware 1.2

Produkter
(logga in för att koppla)

Gert M

Medlem
Version 1.2 har kommit nu. Skall tydligen förbättra den automatiska vitbalansen:
"Improved the consistency of the auto white balance".
 
Tack för tipset.

Jag hade hoppats att de tagit bort DOF-funktionen från Fn-knappen, eftersom ju kameran redan har en dedicerad knapp för DOF på framsidan. Vill ha AWB på Fn-knappen som default. Skickade en enhancement request feedback till Olympus support i Japan, om denna irriterande tautologin med DOF-funktionen.
 
Har ni hittat några fler ändringar/rättningar än AWB?
Jag har inte hunnit uppgradera min än.

Funkar t ex omkoppling av MF/AF med FN-knappen?
 
Ser inte ut som att de rört GUI alls denna gång. Jag hoppas att de gör en översyn av användargränssnittet, speciellt med Custom-funktionerna. E-3 är ju fortfarande "flaggskeppet" så fler f/w updates med lite mer must i, skulle jag gärna se.

Var det på PMA i vintras som Olympus demade en beta version av Studio, där Live View Analogue Video var inkluderat? Studio kan redan idag användas för att läsa/skriva konfigurationer till E-3, men det är lite knöligt.

Hoppas på en uppdatering av Studio, med bättre Custom-funktioner till E-3. Hoppas det medför revidering av GUI på ett par punkter för E-3 också.

Vi får fortsätta å sparka lite på Olympus. De brukar skicka svar liknande detta, men det skadar inte att flera hör av sig med klagomål samt önskemål om förbättringar.


Dear Mr.,

Thank you for your e-mail concerning the Olympus E-3.

Your opinion will be passed on to our department concerned for our future reference.

We are constantly making efforts to improve our products. Therefore, we are always grateful for customers' opinion.

We would like to take this opportunity to express our sincere appreciation for your continued support for Olympus products.
 
fiolmattias skrev:
Det kommer nog snart ska du se, det finns nämligen redan på min E-520 :)
Det har funnits sen start på E3 oxo men om man stänger av kameran (eller den går ner i strömspar) i MF-läge så går det sen bara att växla mellan MF & MF. Användbart? Det är alltså en bug som de vet om (jag och fler med mig har rapporterat den) men ej rättat i 1.2.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.