Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dyr plast. D70

Produkter
(logga in för att koppla)

emil t

Aktiv medlem
Hap. så lossnade det vita underbara plaststycket från LCDn men det var väl bara en tidsfråga.

Men chocken. 250 spänn för ett nytt. Det kallar jag rån.

Onekligen...

Dagens tips för den händige: knyt fast det med en tunn tråd björntråd eller dylikt i gummistrippen til locket över USB-portens. Mitt har lossnat flera ggr men räddats tack vare denna lilla livlina.

clindh skrev:
Onekligen...

Dagens tips för den händige: knyt fast det med en tunn tråd björntråd eller dylikt i gummistrippen til locket över USB-portens. Mitt har lossnat flera ggr men räddats tack vare denna lilla livlina.
Kan inte annat än hålla med sytråden har rättat mig många gånger.

Funderade starkt på att limma fast gummit runt sökaren men han aldrig innan den försvann. Priset som jag har hört på den är 140 kr.

Ett tips; köp ett displayskydd för handdatorer istället för orginalskyddet, det fungerar mycket bättre!
Jag och min kompis delade på ett skydd (bara att klippa så det passar), "BOXWAVE CLEARTOUCH TILL PALM TUNGSTEN T3" från Dustin.
Det finns säkert att köpa i nån datorbutik annars, det kostade 135:- + moms.
Skyddet sitter som gjutet och det ska visst gå att ta bort och tvätta det om det behövs.
/Göran

Jag förstår inte ens hur ni lyckas tappa grejjerna ;).. Mitt har aldrig lossnat, och ögonmusslan sitter ju som berget, det är ju inget som bara ramlar av?

Re: Re: dyr plast. D70

skutte skrev:
Ett tips; köp ett displayskydd för handdatorer istället för orginalskyddet, det fungerar mycket bättre!
Jag och min kompis delade på ett skydd (bara att klippa så det passar), "BOXWAVE CLEARTOUCH TILL PALM TUNGSTEN T3" från Dustin.
Det finns säkert att köpa i nån datorbutik annars, det kostade 135:- + moms.
Skyddet sitter som gjutet och det ska visst gå att ta bort och tvätta det om det behövs.
/Göran

det kostade 135:- + moms+Frakt(98) = 270:-
Det frakten som stör mig, DYRT !!!

Re: Re: Re: dyr plast. D70

nomis skrev:
Håller med om att det är dyrt men det går säkert att få tag på i en datorbutik eller få dem att ta hem ett...måste bli billigare.
Hur som helst så är det både billigare och bättre än orginalet(räcker till två) och jag tror inte att man tappar det!
/Göran

Jag en beställning på LCD-skyddet och ögonmusslan till D70 på Scandinavian Photo sedan två månader tillbaka. Nikon verkar ha svårt leverera dem.

Dessa priser gäller på Scandinavian Photo:
NIK ÖGONMUSSLA DK-16 FÖR F65,F75,D70 40,00 kr
Nikon LCD-skydd BM-4 för D70 295,00 kr

Jag brukar låta skyddet sitta på. Tycker jag ser tillräckligt genom det på displayen och så kollar jag mer noga hemma.

Re: Re: Re: dyr plast. D70

nomis skrev:

Tappade mitt när jag var ute i skogen (hakade i kläderna antagligen).
Köpte en sats PDA-skydd på Biltema (sid 371).
Det kostade 29:- och räcker till två byten.
Dock är plasten mönstrad men det kan jag leva med...

Hoh, det är ju dumt att tappa sitt skydd :)

När jag var mitt ute i vildmarken på isle of skye hittade min far plötsligt ett sådant plastskydd till en d70 och gav det till mig. Självklart trodde jag att jag tappat mitt, men det visade sig att mitt satt kvar, så nu har jag 2 :). Otroligt egentligen, det var mitt ute på en hed utan några rejäla turistståk nära, tur får man väl kalla det... :)

Just det.. Sitter som berget, inte ens funderat på att det skulle lossna.

Men jäkligt irriterande att det immar igen hela tiden!!! Sitter ju precis så man flåsar på det hela tiden!!!

Hittar någon ett någonstans runt storforsen i norrland så är det mitt =)

Har dock inte orkat fixa något nytt heller - svängde förbi Scandinavian - men de hade mycket riktigt inga hemma ... har frågat lite var stans när jag varit runt på sverigesemester i sommar - men INGEN har dom hemma ...

Ögonmusslan lossnade t.o.m. i min skonsamma kameraväska. Nu har den ramlat av för sista gången (borttappad).
En usel konstruktion på en i övrigt bra kamera.

Jag har haft min D100 i snart två och ett halvt år. Precis som flera andra i tråden är jag helt frågande till att ögonmusslan och displayskyddet ramlar av. Det senare sitter ju som berget. Jag tror att jag har tagit av det en gång bara för att testa när kameran var ny. Ögonmusslan försökte jag få av, men lyckades inte så jag trodde att det inte gick att ta av. Nu har jag provat att ta av den, och visst går det, men inte utan våld. Undrar hur det kan vara så stor skillnad mellan kameror, kanske olika för olika produktionslinjer?

min far lånade kameran utan att fråga och så tappar han självklart bort ögonmusslan! Åhh...! Jag har iafl tagit klet i nedre spåret så lcd-skyddet sitter mkt bra nu ska göra likadant med ögonmusslan, frågan är var man köper ett nytt? Letat som en galning på internet men de är slut verkligen överallt. Någon som vet var? Hittade ett fåtal på ebay men frakten talar emot.

// Jacob

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar