Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dynax 7 & Sigma 70-300 APO Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidA

Medlem
Köpte nyligen en Dynax 7 och ett Sigma 70-300 4-5.6 APO Macro men jag tror jag gjorde bort mig lite. Det verkar som att objektivet inte är kompatibelt med kameran. Autofokusen slutar funka när man kommer upp i brännvidder mellan 200 och 300 samt i macroläget. Kan någon bekräfta mina misstankar?

Någon som vet vad man kan få för objektivet (så gott som nyskick) om jag måste sälja vidare det?

/David

Kontakta Sigma och skicka det på reparation. Kombinationen är välbeprövad och skall fungera så länge det finns ljus nog för Autofokusen.

Uppgradering av gluggen hos Zieger (Sigma) kostar inget..lämna in till en Expertbutik så slipper du fraktkostnaden.
Mvh/Gunte..

Jepp

Skickade in det till zieger och fick det uppgraderat. Kostade endast 55 kr i frakt. Fick tillbaka det i fredags så det tog nog ca 1 månad.

tja.. objektivet blir kompatibelt med kameran. autofokusen slutar krångla och objektivet fungerar som det ska..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar