Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dynax 5d

Produkter
(logga in för att koppla)

PhR34k

Avslutat medlemskap
Har fått ärva en Dynax 5D, när jag börja fota med den så märkte jag inte efter ett tag att blixten inte ville funka. När jag slog upp blixten och skulle testa den så blinka den jätte svagt o lät nästan som att något kortslöts som när man tar en minus o plus kabel i en bil fast lite svagare då :p Och blixten var jätte svag.

När jag testade senare så nu vill den inte alls, nu blinkar den inte ens och när jag fotar med blixten uppfälld så får jag "err" medelande sen. Men fotar jag med blixten nere så kan jag fota hur mycket som helst.

Snälla, hjälp mig! Är blixten helt färdig? Vad kostar de o fixa det?

Mvh

Har fått ärva en Dynax 5D, när jag börja fota med den så märkte jag inte efter ett tag att blixten inte ville funka. När jag slog upp blixten och skulle testa den så blinka den jätte svagt o lät nästan som att något kortslöts som när man tar en minus o plus kabel i en bil fast lite svagare då :p Och blixten var jätte svag.

När jag testade senare så nu vill den inte alls, nu blinkar den inte ens och när jag fotar med blixten uppfälld så får jag "err" medelande sen. Men fotar jag med blixten nere så kan jag fota hur mycket som helst.

Snälla, hjälp mig! Är blixten helt färdig? Vad kostar de o fixa det?

Mvh

Eller fundera på att skaffa en extern blixt istället för att laga den inbyggda? Blir mycket finare ljus.

Öppnade upp blixten idag så såg jag att det blivit en kortis på en anslutningen till blixt lampan vet inte hur. Jag testa kameran så blev det ljusbågar när blixten skulle blixtra. Flera ggr hände det tillslut när jag gav upp så paja lampan när jag skulle trycka tillbaks den. Hur får man tag i en ny? Eller vart hittar man en billig extern blixt har inge lust o lägga ut tusenlappar på en.

Tack

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto