Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DxOMarks databas uppdaterad

Produkter
(logga in för att koppla)

thansen

Aktiv medlem
DxOMark har idag uppdaterat sin databas med data för följande modeller:

Canon S90, G11 och 7D
Sony A500 och A550
Pentax K7
Nikon D300s och D3000

Glöm bara inte att deras tester är av något tvivelaktig kvallité - fatta inga beslut baserat på bara deras "tester" iaf....

Ja nått är "skruvat" med deras mätningar utan tvekan.. vad sedan "nått" är har jag ingen aning om...

Ja nått är "skruvat" med deras mätningar utan tvekan.. vad sedan "nått" är har jag ingen aning om...

Nä, det tror jag inte , Nikon i topp alla kategorier. Det måste ju vara rätt ;-)

Om man ska vara lite seriös så måste jag hålla med om att ibland är resultaten klart oväntade. Vet inte om de gör rätt eller fel, orkar inte borra ner mig i detta träsk :-/

Jag orkar inte skriva om allt jag skrivit angående dxo marks mätningar och A550., Så läs på Sonyforumet i A550 topicen samt A700 topicen om ev ersättare ...så förstår dom/ni som undrar vad jag menar lite mer exakt varaför jag har frågetecken runt mätningarna..

Och Kjell M..
Givetvis dök du upp som gubben i låddan med faktiskt en kul komentar.. :)

Edit
Såg dessutom du också ser deras mätningar med en del frågetecken .. T

Senast ändrad:
Jag orkar inte skriva om allt jag skrivit angående dxo marks mätningar och A550., Så läs på Sonyforumet i A550 topicen samt A700 topicen om ev ersättare ...så förstår dom/ni som undrar vad jag menar lite mer exakt varaför jag har frågetecken runt mätningarna..

Och Kjell M..
Givetvis dök du upp som gubben i låddan med faktiskt en kul komentar.. :)

Edit
Såg dessutom du också ser deras mätningar med en del frågetecken .. T

Gubben, det är jag (i lådan alltså)

Tycker nog att dxo har en bra grundidé, att skapa en gemensam, neutral testmetodik är mycket användbart. Att koppla bort så mycket som möjligt och koncentrera sig på just output är också smart. Alla andra testar ju resten lite ad-hoc och med massa omätbara/svårmätbara saker med i slutbetyget.

En eloge till nydanande testmetodik, även om den kanske behöver tweekas lite.
Attan oxo måste nog borra lite i detta i alla fall :)

[edit]
Borrat lite och gillar vad jag hittar. Det jag ser av dxo är vettigt. Det är dock viktigt att inse vad de inte testar och det är rätt mycket.

Det som dxo inte testar påverkar slutresutatet rätt mycket.

Senast ändrad:
Nä, det tror jag inte , Nikon i topp alla kategorier. Det måste ju vara rätt ;-)

Om man ska vara lite seriös så måste jag hålla med om att ibland är resultaten klart oväntade. Vet inte om de gör rätt eller fel, orkar inte borra ner mig i detta träsk :-/

Vilka resultat är "klart oväntade"?

Glöm bara inte att deras tester är av något tvivelaktig kvallité - fatta inga beslut baserat på bara deras "tester" iaf....

Att påstå att något har "något tvivelaktig kvalité" utan att redovisa evidens därför känns som högst tvivelaktigt från din sida.

Alla kan påstå precis vad som helst.

Få kan redovisa hållbara fakta.

På vilket sätt avviker DXOMarks mätningar från andras resultat och erfarenheter?

Om du läser ovan så ser du redan svar från mig på vart du kan läsa varför jag har tankar om mätningarna kontra det jag ser...

Vad andra har för erfarenheter och resultat är inte det jag bryr mig " i " direkt (någonsin) då det gäller skap min egen erfarenhet och resultat även om andra ofta gör så att andras erfarenhet och andras resultat blir deras egna via läsande..

Andras erfarenhet samt resultat avstämmer jag endast med mina egna sådana erfarenheter samt resultat..

Egna ögon kopplat till egen hjärna är klart bäst för mig för skapa egna erfarenheter samt kunskaper och resultat ... Sedan får andra göra/tycka mm hur dom anser bäst för deras del...

Mvh
Tobbe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar