ollecarlsson
Aktiv medlem
Jag har verkligen ingen koll på videorenderingar nu när jag gjort endel musikvideos. Men först och främst, är alla DV kamerorna hästlängder ifrån DVDfilmerna? Alla DV kameror jag använt och sedan spelat upp i fullscreen i Windows Media Player är ju i skitdålig kvalité jämfört med vilken divx rulle som helst? Grundar sig inte det i att de kört med stor rullfilm?
Men även om man dränker klippet i filterringar, syntetiskt korn, filmsimuleringar osv som programmet skapar högupplöst så blir ändå uppspelningen sjabbig som fan.
Nästa fråga är då även varför Windows Media Player inte spelar upp renderingen (okomprimerad .avi) i 720X480pixlar? (blir bara en mindre ruta) Har du koll? TACK!
Men även om man dränker klippet i filterringar, syntetiskt korn, filmsimuleringar osv som programmet skapar högupplöst så blir ändå uppspelningen sjabbig som fan.
Nästa fråga är då även varför Windows Media Player inte spelar upp renderingen (okomprimerad .avi) i 720X480pixlar? (blir bara en mindre ruta) Har du koll? TACK!