Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Duvfoto det billiga alternativet
- Trådstartare RG
- Start datum
Graylingman
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Någon annan som gillar duvor?
Knappast den här bilägaren...
Bilagor
JuniorFotografen
Aktiv medlem
Snygg bild *skratt* x]
Ja, duvor är härliga: rör sig gsnaka långsamt och dom kan vara riktigt tillgivna!
Men några fåglar som är ännu lättare är änder och ankor som bor runt dammarna. Och skrattmåsen är också ganska enkel att få på bild
Ja, duvor är härliga: rör sig gsnaka långsamt och dom kan vara riktigt tillgivna!
Men några fåglar som är ännu lättare är änder och ankor som bor runt dammarna. Och skrattmåsen är också ganska enkel att få på bild
yens
Aktiv medlem
Usch och fy för duvor. Jag är helt grön gällande naturfoto och fågelfoto men har verkligen fastnat för det. Dock blir jag bara irriterad när en sån där otäck ringduvsklump sitter i vägen för mina verkliga mål, eller om man hör deras otäcka stämma över nejden.
Jag har med andra ord verkligen inte fastnat för duvor, inte alls...
För mig som grön tycker jag till och med att dessa fåglar är för enkla att fotografera, stora korkade och orädda. Enda gången jag kan tänka mig att en duva gör nytta på mina bilder är i klorna på någon riktigt fräck rovfågel, den dagen börjar jag gilla duvor... ;-)
Jag har med andra ord verkligen inte fastnat för duvor, inte alls...
För mig som grön tycker jag till och med att dessa fåglar är för enkla att fotografera, stora korkade och orädda. Enda gången jag kan tänka mig att en duva gör nytta på mina bilder är i klorna på någon riktigt fräck rovfågel, den dagen börjar jag gilla duvor... ;-)
laan
Aktiv medlem
Jag har förut sett duvor som luftens råttor, men ädrat mig lite i alla fall..
Det beror på att ett par bestämmt sig för att häcka i närheten så jag sett dem bygga bo osv.. Dessutom så stöter man även på dem då och då i skogen här nere å då känns de mer som en "riktig" och intressant fågel.
Ska faktiskt försöka mig på lite skogsfoton på duvor då det faktiskt inte är så lätt att få det bra.
Det beror på att ett par bestämmt sig för att häcka i närheten så jag sett dem bygga bo osv.. Dessutom så stöter man även på dem då och då i skogen här nere å då känns de mer som en "riktig" och intressant fågel.
Ska faktiskt försöka mig på lite skogsfoton på duvor då det faktiskt inte är så lätt att få det bra.
Flash Gordon
Aktiv medlem
yens
Aktiv medlem
Från mina tre (3) första dagar med ny kamera finns nog ett drygt dussintal (ok, jag underdriver, 200 st då...) foton som kunde varit det ovan. Kul, njae, inte särskilt Det är väl inte en slump att första fotot (av hela två) i mitt album här är på duvor... Borde ta bort det kanske
boris.bonasin
Aktiv medlem
Nä, duvor är alldeles för svåra att fota. Änder mycket bättre och lättare. De poserar glatt och vägrar nästan att flytta på sig, så man kan använda vilken kamera och objektiv som helst
pastorbjorn
Aktiv medlem
Fredrik183
Aktiv medlem
Ett fint foto på en duva är ett fint foto, liksom alla fina foton på alla olika motiv är fina. Fina foton är alltid svåra att ta, fina bilder på duvor är lika sällsynta som duvorna är vanliga.
Tycker bilden i föregående inlägg tillhör de sällsyntare.
Tycker bilden i föregående inlägg tillhör de sällsyntare.
Körsbärsspäckad skogsduva skall du nog vara försiktig med eftersom den är fridlystFlash Gordon skrev:
Den här klumpen med stor kropp och liten knopp i vårt körsbärsträd, fick mig att undra om inte körsbärsspäckad skogsduva i portvinssky skulle smaka bra.
Vilken tur att det är en ringduva som satt i ditt träd då. Men du får nog ge dig till tåls till den 16 augusti i alla fall.
foto totto
Aktiv medlem
Duvor kan bli bra på bild, bilden ovanför är ett tydligt exempel på det. Svårigheten med alla "vanliga lätta" fåglar är att det ställer större krav på bilden. Ju vanligare fågel dessto större krav på att bilden ska ha något speciellt, bra ljus, cool komposition, bra bakgrund/förgrund/"Pose" mm.
Hans_Andersson
Aktiv medlem
Jag höll på att jaga SkrattMåsar igår och trodde jag skulle få ett psykbryt, visar sig att mitt objektiv (tamron 55-200) är lite slött i svängarna och fokuserade ungefär en kvart efter jag ville att den skulle fokusera. Men,men skam den som ger sig. Det är bättre ljus idag så ett par chanser till ska dom få.
David G
Aktiv medlem
Var på stan och kompå det där mad att fota duvor, så här blev det: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1354205.htm?set=lp