ANNONS
Annons

Duktiga labb i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Caramellic

Medlem
Jag har just fotat min första s/v rulle. Jag undrar om nån känner till något labb i Stockholm som är duktiga på att kopiera Kodak T-max 400CN (utan färgstick)? Eller är det smartast att låta dem kopiera på s/v papper istället?

Jag har provat ett par ställen i stlm. Och än har jag inte hittat någon som kan framkalla dem utan färgstick.

Bäst är nog att låta dem framkalla på s/v papper.

Visst finns det bra labb.....jag har använder mycket s/v c-41 och framkallar bara hos Holly Foto på Folkungagatan 132....Mycket bra resultat på bilderna...synd att dom inte är lika pratglada..men dom gör väl bara sitt jobb gissar jag!

Har provat många labb som Max-foto, Kodac center, Fuji direkt, Foto Kungen och mycket mer....finns ingen som slår Holly foto..och det gäller både s/v och färg....nu pratar jag då om Negativ..inte Dia...dia är överkurs för mig...

Prova!
Mvh Milo

Testa Kodak Imge Center på Sergelgatan. Dom har digitallabb vilket går att de kan köra ut bilder med endast gråskala om du vill (dvs inget färgstick). Du kan även få den med mjuk eller hård kontrast. Bara att säga till när du lämnar in.

:cool:

vill man gå upp en klass så har jag sett bilder från Diabolaget som inte är helt illa.
vet inte riktigt vad det kostar men framkallning och råkopior är jämförbart i pris med nåt kodaklabb.

Odenlab

Testa Odenlab (finns tre stycken, tror jag). Lämnar ständigt in mina diafilmer där med ett väldigt bra resultat.
Testade också med svart/vitt och blev helt nöjd. Jag har inte testat på något annat ställe. Det var lite dyrt tyckte jag dock. Över 200 spänn för framkallning och kopiering för en Tri-x 400.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar