Annons

Duglighet Sigma 28-200 f3.8-5.6 UC?

Produkter
(logga in för att koppla)

silverpilen

Aktiv medlem
Hej,

Funderar på att inhandla en A100.
Har en gammal lins till min förra Minolta systemkamera. Sigma 28-200 f3.8-5.6 UC, föregångaren till Sigma 28-200 f3.5-5.6.
Undrar om den är värd att använda till en A100 eller om ni tror jag ändå kommer vilja/behöva köpa ny allround/semesterlins?
Tänker mest på kvalitet och ljusinsläpp. Hittar inga tester med den och har bara 6 år gamla minnen till hur korten blev på den tiden.
Har inte råd att köpa en hel uppsättning gluggar nu så det är intressant i fråga om valet av kamera.
Tack på förhand,
Chris
 
Ditt objektiv är inget vidare, det tillhör Sigmas budgetserie, och om det ens är så nytt att du kan använda det på din A100 utan byte av chip så lär det inte ge något vidare bra resultat.

Vill du ha en glugg med liknande omfång tycker jag du ska köpa A100 med 18-200 i kit, eller dela upp det på 18-70 och 75-300, det ger ett bra allround-omfång och oftast duglig bildkvalité.

Du kan ju ta med gluggen och ett CompactFlash-minneskort till din lokala fotohandlare och be att få testa.
 
Tack,
Misstänkte nästan det. Ska ta med den och prova vid tillfälle bara på kul.
Detta gör kameravalet lite svårare. Hade jag kunnat vara nöjd med gluggen hade valet varit givet. Nu får jag ta D80 med i beräkningarna. Och om det hinner komma någon ny Sony innan investering…
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.