Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Duger fotona/hemsidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

PederKallin

Aktiv medlem
Hej,

jag jobbar med 3D grafik i vanliga fall men vill försöka få lite ströjobb som fotograf och skapade således en hemsida

www.pederk.se

Min inriktning är främst (barn)porträtt som jag antar synns.

Tar gärna emot kritik på vad som är bra/dåligt osv både vad gäller fotona samt hemsidan i sig! Jag har inte sysslat med foto mer än i ett halvår lite drygt så alla kommentarer är välkomna och behövda :)

MvH
Peder

Tar gärna emot kritik, vad är bra/dåligt osv både vad gäller fotona samt hemsidan i sig!

Snygg webbplats!

Jag hade föredragit webben på svenska, om du nu inte vänder dig till en internationell publik. Fotojobb i den branchen är väl sällan utrikes, kan jag tänka mig. Du kan givetvis ha en tvåspråkig webb, men svenska ger ett trevligare bemötande, tycker jag.

Per.

Hej,
Tar gärna emot kritik på vad som är bra/dåligt osv både vad gäller fotona samt hemsidan i sig! Jag har inte sysslat med foto mer än i ett halvår lite drygt så alla kommentarer är välkomna och behövda :)

MvH
Peder

Vad erbjuder du? Du visar bara några bilder, men syftet med sajten eller bilderna framgår inte.

Vem ska man kontakta ? Vad erbjuder du konkret `?
Annars är bilderna bra och lagom mängd.
Men om du vill ha uppdrag måste du nog komplettera en del !
Annars bra initiativ så lycka till !

Sjysst design.
Jag köper engelska helt klart. Även om man inte riktar sig mot engelskspråkig publik så ger det ett seriöst intryck tycker jag!

Hej,

jag jobbar med 3D grafik i vanliga fall men vill försöka få lite ströjobb som fotograf och skapade således en hemsida

www.pederk.se

Min inriktning är främst (barn)porträtt som jag antar synns.

MvH
Peder

Några motfrågor:
- Vem avgör om en bild duger?
- Vem avgör hur du vill fota?
- Vem avgör hur du vill framställa dig och dina bilder?
- Vem ska stå för ditt bildspråk?
- Vem väljer ut vilka bilder du vill visa?
- Vad/vem avgör om de vill köpa en bild och varför?
- Hur långt är ett snöre?

Några svar:
- Om en bild är bra eller inte avgör den som betraktar.
- Du själva avgör hur du fotograferar.
- Du väljer ut dina bilder som du kan stå för.
- Du väljer, eller kanske tom föds med ditt egna bildspråk. Odla det.
- Köparen väljer ut de bilder de vill ha och tilltalas av för deras syfte.
- Finns alltid någon som tycker något om en bild....och så ska det vara.

Keep up the good work.....:)

Mvh Ulf
-

Om sidan är avsedd för svenska besökare så känns engelska INTE seriöst. Men är du ute efter internationell publik är det naturligtvis ett måste.

Tyckte först att bilderna var lite väl hårt kapade precis över huvudet, men det gällde visst inte om man klickade på dem, dock var första reaktionen som sagt lite negativ just därför.

Sjysst design.
Jag köper engelska helt klart. Även om man inte riktar sig mot engelskspråkig publik så ger det ett seriöst intryck tycker jag!

Där är vi oense. Jag tycker tvärtom att det verkar som dåligt (och kanske lite slött) marknadsarbete. Det ger en aning onödigt avstånd till de blivande kunderna.

Jag kunde ju ha varit en kund, och jag hade nog reagerat så.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar