RolandM
Aktiv medlem
Funderar på anskaffa en ny datorutrustning för att bildbehandla de bilder jag tar med kameran. Det som är av största vikt för mig är att bilderna får korrekt färgåtergivning på skärmen vid normala betraktningsvinklar. Efter att ha studerat utbudet hos Dell, funderar jag på om deras grejor uppfyller detta grundläggande krav på naturlig återgivning? Om det inte fungerar vad ska jag ha i stället.
Bildskärmskort:
128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE med DVI/VGA - TV-out via S-video port och dual monitor support
Bildskärm:
Dell 1704FP HAS 17" (17" VIS) UltraSharp™ Digital plattskärm
/Roland - 15 år i datorbranschen och inser nu att jag inte fattar ett dyft. Det är specar med fikonspråk som inte säger mig ett smack om vad grejorna kan användas till. Lika begåvat som att säga att en bil har dubbla ventiler i motorn till en kund som vill veta om bilen kan åka från A- B på under en timma.
Bildskärmskort:
128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE med DVI/VGA - TV-out via S-video port och dual monitor support
Bildskärm:
Dell 1704FP HAS 17" (17" VIS) UltraSharp™ Digital plattskärm
/Roland - 15 år i datorbranschen och inser nu att jag inte fattar ett dyft. Det är specar med fikonspråk som inte säger mig ett smack om vad grejorna kan användas till. Lika begåvat som att säga att en bil har dubbla ventiler i motorn till en kund som vill veta om bilen kan åka från A- B på under en timma.