Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbelvikta paraplyer

Produkter
(logga in för att koppla)

Gralq

Aktiv medlem
Jag har surfat runt på cyberphoto/scandinavian/kaffebrus och försökt hitta "dubbelvikta" paraplyer, dvs sådana som fälls in mot själva och blir ungefär hälften så långa som "vanliga". Men jag har inte lyckats hitta några sådana.

Om jag är dålig på att söka så skulle jag uppskatta om någon kunde länka till ett sådant, om inte så skulle jag uppskatta tips på butiker som har sådana paraplyer.

Jag försöker få ihop en så portabel blixtutrustning som möjligt, och då funkar inte de vanliga "stora" paraplyerna.

/David

"Dubbelvikta" paraplyer = handväskeparaplyer. Det finns vita, och kanske svarta, att köpa hos väskaffärer mfl., men knappast silver eller guld invändigt. Jag är osäker på rörets diameter, blixtfästen är gjorda för åtta mm.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto