Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dubbelexponering på a700?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anki1

Aktiv medlem
Jag undrar om någon vet om du kan göra dubbelexponeringar på a700? Jag har letat i instruktionsboken, men hittar inget.

Tack för svar trots att det var riktigt tråkigt. Kollade alldrig innan jag köpte den. Tog för givet att det fanns. På min 7D fanns det och jag trodde inte denna var borttagen. Det är kul att göra effekter vid macrofotografering tex. Men inget att göra åt.

Jag gillar bäst att göra det mesta möjliga med bilden vid fotograferingen. Men i PS går det ju att göra nästan allt.

Jag har inte den kameran kvar men jag har för mig att det finns en symbol med detta upptill på högersidan vid ratten.

Dubbelexponering 7D

Jag kanske minns fel, det var kanske på en annan kamera. Sorry.

Re: Dubbelexponering 7D

Anki1 skrev:
Jag kanske minns fel, det var kanske på en annan kamera. Sorry.
Det måste vara en annan kamera. Det finns inget i instruktionsboken och ingen symbol på kameran som inte beskrivs där.

Hur vanligt är det med digitalkameror som klarar dubbelexponering? Jag kan inte komma på en enda modell...

Re: Re: Dubbelexponering 7D

Göran Larsson skrev:
Det måste vara en annan kamera. Det finns inget i instruktionsboken och ingen symbol på kameran som inte beskrivs där.

Hur vanligt är det med digitalkameror som klarar dubbelexponering? Jag kan inte komma på en enda modell...

Det finns då en som klarar det, Pentax K10D.

Micke.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto