ANNONS
Annons

Dubbelbelyst Lcd Eller led skärm ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Taxi

Aktiv medlem
Sitter om kollar på ny bärbar är så trött på att jag på min får så in i h******e fel färger blir värre när jag hårdvauru kalibrerat.

Så jag har läs läst och läst .

Vad jag har kommit fram till är att dom dyrade Sony maskinerna har bäst skärmar och då kommer vi till nästa fråga.

Dom har ju två olika skärmar som dom anser är bättre än dom vanliga X-black-skärm.

Dom två är

Nr 1 WUXGA-X-black LCD-skärm med
dubbellampsteknik.

http://vaio.sony.se/view/ShowProduc...1SU&site=voe_sv_SE_cons&category=VN+AR+Series

Nr 2 X-black-skärmar med LED-teknik

http://vaio.sony.se/view/ShowProduc...N/C&site=voe_sv_SE_cons&category=VN+SZ+Series

Enigt supporten så är Led modellen den bästa är detta något ni kunniga håller med om ????

Någon som provat kallibrera sony med spyder ???

Det är nämligen så att dom datorerna som har Led verkar vara så nya så ingen butik har dom som demo så man kan prova kallibrera i butik utan man får köpa grisen i säcken och det känns lite lurigt att köpa en så dyr pc och inte veta hur den klarar detta,

Tack på förhand.

Anders

Har varit inne på mediamark i gbg och provkört lite på båda typerna men leden som dom hade var bara på 11 tum.

Får säga att led skärmen var underbar i skärpa och betraktningsvinkel men fick ej till färgerna 100 %.

Men har i dag varit inne på scandinavian och köpt en Gretag Macbeth Eye-One Display2 i stället för min Spyder2 express som gjorde min bärbara så gul så att alla såg ut som asiater *ler^*.

Med Eye-One blev till och med min gamla bärbara så jag var nöjd men tyvärr har jag ju sett en dator med ledskärm så jag är nog tyvärr redan såld på den.*ler*

Får bli en tur dit och prova att kalibrera leden och även den med dubbellamp teknik igen för även den med dubbel lampteknik var grym och då har man ju råd att köpa en med 17 tum skärm i stället för max skärmen hos sony med led som är 13 tum.

Båda maskinerna jag testade på var sony

Anders

Ps återkommer när jag varit där igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar