LasseL
Aktiv medlem
Tjenare på er. Så här ligger det till. Min syster har bett mig att ta fram tre bilder (Nyfödd bebis) som skall sitta på en vägg som endast skall bestå av dessa tre inramade fotografier.
Bilderna är i mellanformat och min tanke är följande:
Bilderna skall vara 40*40
Ramen skall ha en luftspalt inuti på ca 3 cm och vara 50*50.
I botten ligger bilden, därefter en svart Passepartout
Efter det en vit lite större passpartout
Där efter en vit passepartout som ligger mot glaset och denna är minst av de tre passepartout-erna.
Nog så rörig förklaring men jag hoppas att ni förstår vad ni menar. Med andra ord skall det se ut som om bilderna skall vara "inuti en låda" och passepartout-erna skall alltså bidra till att bilderna skapar maximalt djup till bilderna.
Vad tror ni om denna tanke?
Tänker jag rätt angående måtten?
Hur tror ni att slutresultatet blir?
Snälla, detta blir en väldigt dyr historia så jag skulle tacksamt ta emot era tips och råd angående detta.
Tanken är att montaget inte bara skall vara snyggt utan de skall även skapa lite uppmärksamhet då de är det enda som skall pryda väggen.
Med vänliga hälsningar
/Lasse
Bilderna är i mellanformat och min tanke är följande:
Bilderna skall vara 40*40
Ramen skall ha en luftspalt inuti på ca 3 cm och vara 50*50.
I botten ligger bilden, därefter en svart Passepartout
Efter det en vit lite större passpartout
Där efter en vit passepartout som ligger mot glaset och denna är minst av de tre passepartout-erna.
Nog så rörig förklaring men jag hoppas att ni förstår vad ni menar. Med andra ord skall det se ut som om bilderna skall vara "inuti en låda" och passepartout-erna skall alltså bidra till att bilderna skapar maximalt djup till bilderna.
Vad tror ni om denna tanke?
Tänker jag rätt angående måtten?
Hur tror ni att slutresultatet blir?
Snälla, detta blir en väldigt dyr historia så jag skulle tacksamt ta emot era tips och råd angående detta.
Tanken är att montaget inte bara skall vara snyggt utan de skall även skapa lite uppmärksamhet då de är det enda som skall pryda väggen.
Med vänliga hälsningar
/Lasse
Senast ändrad: