Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Du som har sålt din 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

screamin-daemon

Aktiv medlem
Nu är det bestämt! Jag ska ha en A700 och jag har hittat den till ett bra pris.

Frågan är hur mycket man kan få för en 7D med batterigrepp och allt tillbehör. Inga repor. Har varit inne för black frame problemet så det är gjort.

Vart ska man sälja det? Blocket, Tradera eller här.

Observera att lägger du ut din annons på Tradera binder du dig till att sälja den där! Med andra ord, får du ett annat bättre bud från någon annan på annat hållm o väljer det ist så gör du dig skyldig till ganska grovt avtalsbrott.

JohnWahlstrom skrev:
Observera att lägger du ut din annons på Tradera binder du dig till att sälja den där! Med andra ord, får du ett annat bättre bud från någon annan på annat hållm o väljer det ist så gör du dig skyldig till ganska grovt avtalsbrott.

Kunde du inte ha väntat 1 min? :)

Men frågan är hur mycket har ni fått, ni som har sålt kameran? Är det helt idioti att tro att man kan få runt 4000 för enbart huset?

screamin-daemon skrev:
Men frågan är hur mycket har ni fått, ni som har sålt kameran? Är det helt idioti att tro att man kan få runt 4000 för enbart huset?

Tror jag inte, bör nog ligga där omkring.
Vad är problemet, lägg ut en annons och känn av marknaden. Kostar 20.- på blocket, gratis här på fs.
Själv fick jag 4200.- på blocket för min Dynax5D inkl kitzoom 18-70 för inte så länge sen. Det gäller att ha lite tur och att rätt köpare dyker upp.

Jag tror att många blocketköpare inte är lika prismedvetna som här på fs.

Jag sålde min för 4000, annonspriset var 4500 och sen blev det lite prutning. 4000 är helt klart ett rimligt pris för en välskött 7D

En bekant till mig fick nyligen 5.000 kr för sin Dynax 7D. Den var i mycket fint skick.

Lite före jul fick en annan 6.000 inkl ett 35-70 mm. Den var inte mycket använd.

Förutsatt att kameran är helt OK bör du lätt få ut 4.000 kr för den. Det är ett fördelaktigt pris, knappast någon släpper den för mindre än så. Trots allt nytt är det fortfarande en utomordentligt bra kamera att jobba med, i vissa avseenden unik.

Vertikalgreppet VC-7D är mycket eftersökt, det är en bristvara. I höstas låg priserna på från 2.200 kr och ända upp till 3.000 kr på eBay.

Priserna på 7D dalar just nu, batterigreppet går ju att hitta för 900 spänn numera, jämfört med minst det dubbla för bara några månader sedan. Tror det snart kommer en drös av 5d och 7D på beg-marknaden. Minolta-användare som vill uppgradera till A300 eller A350. Vilket jag t ex ska göra. Men...nej, tänker inte sälja 7D. Känns meningslöst att sälja en (ganska sliten) 7D och få ett par tusenlappar. Det ska tjäna mig tills den trillar ihop.

christianhylse skrev:
Priserna på 7D dalar just nu, batterigreppet går ju att hitta för 900 spänn numera, jämfört med minst det dubbla för bara några månader sedan. Tror det snart kommer en drös av 5d och 7D på beg-marknaden. Minolta-användare som vill uppgradera till A300 eller A350. Vilket jag t ex ska göra. Men...nej, tänker inte sälja 7D. Känns meningslöst att sälja en (ganska sliten) 7D och få ett par tusenlappar. Det ska tjäna mig tills den trillar ihop.

OM man hittar ett batterigrepp till 900, då har du ju redan köpt det.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto