Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Du kan söka på max 4 kategorier samtidigt

Produkter
(logga in för att koppla)

PSD

Aktiv medlem
"Du kan söka på max 4 kategorier samtidigt"

Jaha, varför det? När man söker bilder för att kommentera kan man alltså plötsligt bara välja fyra kategorier. Vad är anledningen till detta?

Därför att jag såg sökfrågor där någon hade klickat i *alla* kategorier, med tillvalet "Bilden skall finnas i alla kategorier"...

Det fick databasen att svettas rejält... Så jag vill spärra lite så man inte kan dra iväg hur tokiga sökfrågor som helst, som får hela systemet att storkna.

Men är det så att man vill söker på 5-6 olika kan jag ju utöka det där, men någon övre gräns vill jag ha .

Ok, då förstår jag.

Jag brukar normalt söka på sju kategorier de senaste två dagarna när jag söker. Då tror jag mig få med det mesta jag är intresserad av.

OK, jag kan fixa det - det är primärt frågan "skall finnas i alla" som blir extremt seg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar