Annons

DT 16-50 fokusproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

asusamdxp

Medlem
Har problem med mitt kitobjektiv som följde med a77. Zoomringen känns en aning trög men då och då har jag upptäckt att mitt objektiv fokuserar dåligt.

har ett exempel med goda ljusförhållanden tagen på 16mm, f/5, 1/100, is100. fokus är på publiken mitten. zommar jag 1:1 så ser det ut som att den har fokuserat fel.

Hur lägger jag upp bilden här?
 
Har problem med mitt kitobjektiv som följde med a77. Zoomringen känns en aning trög men då och då har jag upptäckt att mitt objektiv fokuserar dåligt.

har ett exempel med goda ljusförhållanden tagen på 16mm, f/5, 1/100, is100. fokus är på publiken mitten. zommar jag 1:1 så ser det ut som att den har fokuserat fel.

Hur lägger jag upp bilden här?

Låter trist. Mitt 16-50 på A77 är alldeles fantastiskt bra. Ett av de allra bäst objektiven jag vaft, men det kan ju såklart vara fel på ditt som täcks av garantin.

Tycker också att zoom o h fokusringarna ku de gå aningen lättare och gör att det kan hacka lite, vilket inte gör nåt vidd stillbild, men är illa om man filmar. Det är ju mycket tycke och smak och beror på vad man är van vid. Du borde ta med kamera tkll en affär o h jämföra med en annan för att avgöra om det är modellen eller exemplaret.

Du kan enkelt ladda upp bilder direkt i tråden med ikonen längst upp till vänster i editorn. De måste först beskäras eller skalas ner till max 400x400 pixel, men ett utsnitt funkar ju.

Du kan såklart lägga upp dem i dittna eg a fotlalbum i upp till 1024 pixlar och öosta en k här.



/Mats
 
Stämmer Mats, upplevde mitt objektiv ocå som väldigt skarpt men en del situationer känns bilder oskarpa trots bra förhållanden. Här kommer en bild croppad till 1:1
 

Bilagor

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    33.5 KB · Visningar: 113
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.