Annons

Dropbox. Hur gör jag detta?????

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
När jag lägger upp bilder på Dropbox & vill dela med mig av dessa till vem som helst som ska kunna ladda ner dem till sin dator vill jag att bilden ska vara lika stor när kunden öppnar den hemma som den var när jag la upp den....

Som det är nu när jag laddar upp en bild på tex 7mb 300dpi.
Sen när jag laddar hem den till min dator från Dropbox & öppnar den är det 72dpi & på knappt 600kb....
Varför?????

Ska man göra på nåt annat sätt eller blir det så här??

Dropbox gör ingenting med dina filer.

däremot så får du den funktionen om du kör photogallery och kunden högerklickar på bilden och väljer Save image as..
dom får nämligen bara upp en thumbnail..
Du får instruera dom att trycka på Download knappen..
Då får dom full size filen..

Det är det enda sättet du kan få fel storlek på dina bilder som ligger i dropbox.. :)

När jag lägger upp bilder på Dropbox & vill dela med mig av dessa till vem som helst som ska kunna ladda ner dem till sin dator vill jag att bilden ska vara lika stor när kunden öppnar den hemma som den var när jag la upp den....

Som det är nu när jag laddar upp en bild på tex 7mb 300dpi.
Sen när jag laddar hem den till min dator från Dropbox & öppnar den är det 72dpi & på knappt 600kb....
Varför?????

Ska man göra på nåt annat sätt eller blir det så här??

Det verkar vara någon med access som sparat om filen, jag har aldrig varit med om att dropbox varit inne och petat i filerna. Jag använder det dagligen. Vad du stoppar in i ena änden kommer ut i andra.

Att DPI ändras är bara en inställning, det påverkar inte själva bildinnehållet.

Och det är själva fildelningstjänsten dropbox du använt, inte galleriet som det står om ovan?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto