Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Drömjobbet - kläm på nyheter och få betalt?!

Produkter
(logga in för att koppla)

oee

Aktiv medlem
Finns det någon där ute som är sugen på att klämma på det mesta i kameraväg före alla andra och samtidigt få en slant för besväret? Kolla då in
http://m3.idg.se/2.1022/1.94265 .
Jag tar mig vidare här i livet och ska efter två år på M3 testa lite nya utmaningar. Någon ska ta över efter mig som redaktör för hela bildblocket i tidningen. Kontakta chef. red Daniel på ovanstående länk om det känns intressant.

Vad innebär då detta jobb? Jo, framför allt testning av stillbildskameror, videokameror och allt annat av teknisk karaktär som man kan hitta i en kameraväska. Skriva reportage och bildbehandlingstips står också på listan.

Något att komma ihåg är dock att M3 inte är någon foto/kamera-tidning. Det är en pryltidning. Vi mäter inte mtf-kurvor, vi tycker det är mer intressant att kolla hur en kompaktkamera fungerar i en mörk nattklubb än hur den återger symmetriska tegelväggar. Vi tycker inte bara att bildkvalitet är intressant utan värdesätter även ett snyggt utseende och innovativa funktioner, även om de senare inte alltid fungerar klockrent.
M3 är ingen proffstidning, vi testar inte Nikon D3x (om den nu kommer...) eller teleobjektiv för
40 000 kronor, men däremot en jäkla massa andra kul grejer!
Jaja, ni förstår nog eller vet sedan tidigare vad M3 egentligen är.

Förutom kunskap om det tekniska behövs självklart någon form av journalistisk erfarenhet, eller iaf. ett förbaskat stort intresse för det skrivna ordet och en stor portion journalistisk ambition.

Hälsningar,
Ola Eriksson.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar