Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

dPr attackerar photoclubapha?

Produkter
(logga in för att koppla)
Häpnadsväckande.

Men det verkar vara allt för långsökt att det skulle vara dpreview.com som genomfört hackandet. Troligare är det någon nyttig idiot som agerat självsvåldigt.

A900?

Haha så skönt dåligt!, antar att canon-folket börjar känna sig hotade av sony och dess förespråkare.

... och på Pentaxforumet så "vet" alla att dpr är pro CaNikon ...

Däremot verkar alla forum vara överens om att dpr (och särskilt Phil A) är sällsynt dåliga på att hantera kritik.

-- MW

Re: Re: dPr attackerar photoclubapha?

reflux skrev:
Läser du i Canon-forumen på dpr så "vet alla där" att dpr är starkt pro Nikon...

Jasså? Har du bevis dör det?

om du läser vad de skrev om canons motivprogram så var det något positivt, medans det var negativt för 350d.

batteritiden var kass på 350d när den bara klarade 400 nått bilder med LV, medans på canons som bara tar 200 så var det "okay"

samma sak med fpsen.

Det är skillnad på subjektiva bedömningar och rent uppenbara skillnader i bedömningar.

ondjultomte skrev:
Låter helt bisarrt ! Alla vet ju sedan tidigare att dpr är starkt pro Canon, men att gå så här långt...

Jasså? Har du bevis för det där?

Kan du med säkerhet säga att hackandet av hans sida har någon koppling med dpr?

Ps. Jag har A350 hemma för test, och det är väl bäst att man inte skriver ner den, för då kanske fotosidan blir hackad?

ondjultomte skrev:
Efter alltför uppenbar CAnon "bias" och därav kritik från David K från photoclubalpha hackades photoclubalpha och Davids artikel förstördes...

Låter helt bisarrt ! Alla vet ju sedan tidigare att dpr är starkt pro Canon, men att gå så här långt... [/B]
Detta är ganska grava anklagelser, och utan att veta något egentligt om sakfrågan, så tycker jag du efter en sådan anklagelse skall lägga fram fakta som stöder din tes, eller dra tillbaka och be om ursäkt.

Put up or shut up!

Re: Re: dPr attackerar photoclubapha?

Jeppe skrev:
Jasså? Har du bevis för det där?

Kan du med säkerhet säga att hackandet av hans sida har någon koppling med dpr?

Ps. Jag har A350 hemma för test, och det är väl bäst att man inte skriver ner den, för då kanske fotosidan blir hackad?

Ja det var bara en slump ett en enda artikel togs bort, precis i samband när han bannades.

Ingen rök utan eld...

Generellt när det gäller "defaces" ändras frontsidan. Detta utfördes av någon som ville tabort en specifik artikel. Vem den skyldiga är kan man bara fråga sig. Men studerar du olika gruppers motiv så inses det lätt, om man inte är helt bakom flötet ...

Ja hag bevis för att olika fakta värders olika för olika kameramärken. Det var bla det som stod i orginal artikeln som David skrev. Men all information finns tillgänglig på dpr's site. Där finner du all bevis du behöver.

ondjultomte skrev:
http://www.photoclubalpha.com/2008/06/10/dpreview-reacts-to-crit-of-a350-review/

Efter alltför uppenbar CAnon "bias" och därav kritik från David K från photoclubalpha hackades photoclubalpha och Davids artikel förstördes...

Låter helt bisarrt ! Alla vet ju sedan tidigare att dpr är starkt pro Canon, men att gå så här långt...

Rötmånaden här redan...typ. Bara rubriken visar ju att du inte har en susning vad du pratar om! Från fråga till sanning kan gå fort ibland tydligen...

Är det inte tillräckligt med bråk på fs utan att man behöver importera dpr-bråk också?

Jag tycker dpreview är en jättebra sida för fakta om kameror, men deras recensioner säger knappast något om kamera X är bra att ha (för mig).

Sedan tycker jag att det enda deras forum är bra för är som avskräckande exempel.
Hela tiden uppstår nya flame-wars, folk bannas höger och vänster - alltid helt ogrundat av diverse människor som förklarar om och om igen i långa trådar varför de aldrig kommer hänga mer på DPR. Suck.

Tycker jag alltså. Andra får gärna tycker något annat.

Re: Re: Re: dPr attackerar photoclubapha?

ondjultomte skrev:
Jasså? Har du bevis dör det?

om du läser vad de skrev om canons motivprogram så var det något positivt, medans det var negativt för 350d.
Erh... nu verkar du vara mer än lovligt förvirrad. Jag behöver inte bevisa någonting för det är inte mitt påstående. Jag påpekade att många i Canon-forumet anser att DPR är pro-Nikon, likaväl som många i Nikon-formet anser att siten är pro-Canon. Så är det alltid. Folk är fanboys och det tycks du också vara. Jag skiter i vilket, de är välkomna att skriva ner mitt val av kameramärke hur mycket de vill.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto