Annons

DosVattenpass (libell?) - Var?

Produkter
(logga in för att koppla)

Damocles

Aktiv medlem
Snälla är det någon som vet var tusan man kan hitta en sådant vattenpass?

Jag söker alltså efter att köpa några små dosvattenpass av samma typ som brukar sitta infattade i stativen. 10mm eller 12mm i diamter.

Nu har jag letat mig fördärvad med google efter ett som är lagom litet. Det enda jag hittade var ett 43mm pass på jula/biltema, och ett 15mm på photax men inga mindre.

Jag tänker att det måste finnas lösa. Det kan väl inte bara enbart vara stativmakarna som har användning av dom.

Här är en länk till en tillverkare om det är någon som inte hängde med helt. Part no: AV10, andra typen i listan. Nackdelen är att tillverkaren har en minimiorder på £100, vilket är ca. 200 stycken. Så då får man väl försöka gå ihop ett gäng om någon är intresserad?
http://www.leveldevelopments.com/circular-spirit-level-vials.htm

Senast ändrad:
Jag kan ta tio eller nåt i den stilen om det blir något.

Annars borde företag som sysslar med service av vågar kunna ha libeller.

jag har för mig att jag sett små runda vattenpass i husvagnsbutiker. jag vill även minnnas att dom var ganska små, för små för mina syften vid det tillfället.
hälsningar
olle

Olle Lundström skrev:
jag har för mig att jag sett små runda vattenpass i husvagnsbutiker. jag vill även minnnas att dom var ganska små, för små för mina syften vid det tillfället.
hälsningar
olle

Precis... jag såg dom i en husvagnskatalog för nån månad sen. Skall kolla vad dom heter och återkomma.
/Jonas

Tack, men problemet är att det som finns på Photax är 15mm som jag skrev i första posten, men det är också för högt. Det som fanns på Hultafors kanske kan fungera, men det är lika högt som det på Photax. Hittar jag inget mindre än det på Photax får jag försöka hitta någon bättre lösning att fästa det på.

Ska kolla husvagnsbutiker och någon Hi-Fi butik. Men känner jag hi-fi butikerna rätt så vill de har mer än de få kronorna det borde kosta.

Optimala vore 10x5 men det plattaste verkar vara 10x6. Ska kolla en firma i vallentuna, de säljer lasermätinstrument för det mesta verkar det som.
Det finns många som säljer mätutrustning med inbyggda libeller, men få som har samma libeller lösa.

Nejdå, jag är inte kräsen, inte då. ;)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar