Annons

Dollarn Euron Upp eller Ner på lite längre sikt

Produkter
(logga in för att koppla)

ckghagen

Avslutat medlemskap
Kronan har ju tappat en del mot Euron och rejält mot Dollarn, särskilt i går
Att handla dyrare saker i dollar nu knäns ganska hopplöst
i Euron har inte gått upp allt för mycket men då en del
så hur kan trenden se ut fram över dvs det klassska skal man invänta en nedgång
någon som vågar spekulera lite

Klart man vågar spekulera lite. Dollarn kommer fortsätta stiga de närmsta åren. toppnoteringen kommer ligga runt 9 kr innan den sakta dalar igen. Om kanske 5-8 år kommer den nå en ny ännu ej skådad botten...
Euron kommer fortsättningsvis vara stabilare än dollarn och jag tror att även euron stiger. Sakta men säkert...

Handla i Sverige så slipper du ha ångest över problemet ;)

Jag tror att kronan kommer att stabiliseras mot övriga valutor, så fort regeringens sparpaket träder i kraft som ska få finansmarknaden på bättre humör. Men jag tror att tiden då vi kan växla dollar för under 7 kr är förbi . I varje fall under de kommande åren.

Handla i Sverige så slipper du ha ångest över problemet ;)

Nja jag undrar nog om inte grejorna i Sverige kommer att stiga i pris också just pga dollarkursen så lite ängest kommer man nog att få :)

Efter att länge ha funderat på en GPS slog jag till för drygt en månad sedan när dollarn stod i 6,20 - gissa om det känns som att man för en gång lyckades pricka någotsånär rätt.

Om oljeproducerande länder kommer att vilja ha betalt i euro kommer dollarn troligtvis att sjunka och euron gå upp, om Kina vill sänka dollarn kan dom lätt göra detta, nu har jag inte råkoll på USA`s ekonomi men nog ligger dollarn risigt till med Usa`s stora budgetunderskott och framtida tvugna stora investeringar på infrastrukturen.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto