ANNONS
Annons

DIYS Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag har länge varit på jakt efter en kameraväska som rymmer ett hus samt en telezoom och en normalzoom, oavsett vilken glugg som är monterad, inget mer. Problemet är att väskor som är tillräckligt stora för ett hus med monterad telezoom är ofta stora nog att rymma ett flyttlass, och det vill jag inte ha. Det finns några alternativ som t.ex. Think Tank Retrospective 20 men 1700.- för en canvasväska är lite häftigt.

När jag läste att smältlim och liggunderlag funkar så tänkte jag att det kan vara värt ett test. Utgångsmaterialet var en gammal North Face-väska som verkar vara nästan outslitlig. Kraftiga remmar och väldigt tålig mot väta. Dessutom har den en rem (typ cyckelbud) som håller väskan kvar på ryggen om man vill. Ett par småfickor för batteri och minneskort finns också. Inte den diskretaste färgen kanske, men det lyser inte fotoväska om den i alla fall ;)

En limpistol och ett liggunderlag, 10 mm, från Stadium för 79.- var tillbehören. Inredningen är gjord med en aning övermått så den sitter riktigt stabilt men går ändå lätt att ta ut om man vill ha väskan till något annat. Dagens tips blir alltså en väska ni gillar, ett liggunderlag och lite smältlim...

Bilagor

• IMG_0301.jpg
    IMG_0301.jpg
    15.2 KB · Visningar: 738
  • IMG_0299.jpg
    IMG_0299.jpg
    15.4 KB · Visningar: 697
  • IMG_0298.jpg
    IMG_0298.jpg
    17.1 KB · Visningar: 712
  • IMG_0297.jpg
    IMG_0297.jpg
    25.5 KB · Visningar: 688
  • IMG_0296.jpg
    IMG_0296.jpg
    14.9 KB · Visningar: 689
Synd att fotosidan inte har en "gilla" knapp, för annars hade jag klickat på den. Bra jobbat, mycket inspirerande!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar