Annons

Div. problem med Bridge och CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

marwo

Aktiv medlem
Jag har just installerat nya CS4 (windows/XP), och har omedelbart råkat på en del konstigheter:

- Det går inte att uppgradera ACR via programmens Help/Update. Mitt i processen uppmanas jag att stänga av CS4 och Bridge, men sedan upprepas detta även efter att jag stängt ned dem. Den ber mig faktiskt att stänga av Bridge även om det aldrig varit öppet. Installationen fungerar sedan inte.

- Jag kan inte spara ändringar i psd-filer i CS4. Det går bra första gången, när jag konverterar från ACR till psd. Men när jag sedan vill spara igen efter olika ändringar får jag beskedet att det inte går, för att "filen redan är öppnad" (på engelska). När jag vill stänga filen får jag frågan om jag vill spara först, och om jag klickar ja så poppar meddelandet ovan fram igen - moment 22. Jag måste nu spara om under nytt filnamn efter varje ändring.

- Bridge meddelar vid varje öppning att det inte kan läsa cache. Jag har prövat att ta fram Camera Raw Preferences och trycka på Purge Cache, men måste göra detta varje gång - och har inte den blekaste aning om ifall det spelar någon roll. Segt är programmet i alla fall.

Ja, det blev ganska mycket på en gång, men om någon kan hjälpa mig med någon fråga är jag tacksam (jag har förstått att Bridge och cache-problem är något av en gammal följetong).

mvh / Martin
 
Jag inser nu att det inte var nerladdningen som var problemet så mitt förra inlägg är nog inte till någon nytta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.