Annons

Display på 350D! Är jag för känslig?

Produkter
(logga in för att koppla)

JojjoGbg

Aktiv medlem
Den övre Lcd-skärmen på min 350D är inte riktigt bra!
När jag tittar rakt på den är symbolerna suddiga,vinklar jag kameran uppåt är dom klara och vinklar jag den neråt syns dom inte alls!
Visst vet jag att Lcd har betraktningsvinklar,men då borde den vara klar när jag ser på den i 90graders vinkel,men då är den suddig!
Rakt bakifrån:
Display1.jpg


Snett nerifrån;
Display2.jpg

Detta blir extra tydligt med bakgrundsbelysningen på!
Hade ni accepterat detta eller hade ni lämnat in den?

(Tycker allt skall funka 100% för det priset!)
 
bara att reklamera, dom har satt ett skikt i displayen åt fel håll, då blir det så, antagligen inte enns canons fel utan dom som tillverkat displayen.
 
Min är precis likadan, men jag har inte upplevt nån nackdel med det. Den är skarpast i precis den vinkeln jag brukar hålla kameran när jag slänger en hastig titt på displayen.
 
Min är också likadan. Skulle vara att infon går att urskilja svagt även om den betraktas kraftigt nerifrån, om än mycket suddig.
Har faktiskt inte tänkt på det trots ca 1000bilder eftersom den är skarp i den vinkel jag brukar titta på den.
 
Samma i min 300D. Jag tror att LCD displayen har en ideal betrakningsvinkel ca. 45° uppifrån, det är ju så man oftast ser den. Tycker inte du ska reklamera, alla LCD skärmar har ju en viss ideal vinkel, samma med min datorskärm. Det vita blir blått om man ser den uppifrån.
 

Bilagor

  • skärm.jpg
    skärm.jpg
    48.9 KB · Visningar: 625
JojjoGbg skrev:
Den övre Lcd-skärmen på min 350D är inte riktigt bra!
När jag tittar rakt på den är symbolerna suddiga,vinklar jag kameran uppåt är dom klara och vinklar jag den neråt syns dom inte alls!
Visst vet jag att Lcd har betraktningsvinklar,men då borde den vara klar när jag ser på den i 90graders vinkel,men då är den suddig!
Rakt bakifrån:
Display1.jpg


Snett nerifrån;
Display2.jpg

Detta blir extra tydligt med bakgrundsbelysningen på!
Hade ni accepterat detta eller hade ni lämnat in den?

(Tycker allt skall funka 100% för det priset!)
Du menar väl att du ser displayen underifrån?
Det ska bli intressant att se vad Canon gör åt saken. Min 350D är dock lite bättre, men när (någonsin) är man beroende av att displayen går att se snett underifrån?
Kollade just min 10D (2 år gammal) som jag pyntade 19000:- för. På den ser man inte alls displayen upptill när man ser den snett framifrån. Jag har dock aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara ett problem...
En intressant betraktelse är att min EOS650 från 1987 har en display helt utan fenomenet.
För priset på 350D kanske man inte kan räkna med bättre. (Vi har visst lite olika perspektiv på det...)
 
Läste detta på dpreview! Så det är bara jag som är känslig! ;)


"The EOS 350D's Status LCD panel is on the rear of the camera directly above the LCD monitor, it provides detail of both photographic and digital settings. Because of the changes in functionality between the 350D and 300D it also gets a new status panel which has more information. The panel has a backlight which can be turned on for approximately five seconds by pressing the lamp button. I don't know if this is intentional or not but the black text of the screen is easier to view from about 10 degrees above (looking down) than straight on (it goes a little gray)."
 
JojjoGbg skrev:
Läste detta på dpreview! Så det är bara jag som är känslig! ;)


I don't know if this is intentional or not but the black text of the screen is easier to view from about 10 degrees above (looking down) than straight on (it goes a little gray)."

JojjoGbg skrev:
Blir att åka till Canon på Måndag!

Viss skillnad ändå på hur känslig man är. Men det ska bli intressant att höra vad Canon svarar på Måndag, håll oss uppdaterade. Ska bli intressant att höra om det verkligen är fel på displayen. Jag har ju garanti kvar på min med...
 
Var hos Canon idag,och fick konstaterat att det tydligen skall vara så på skärmen!
Dom hade en referenskamera som hade samma egenskaper!
Jaja då vet man det...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.