ANNONS
Annons

...diskret kamerarem?

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Det finns en risk för att jag nu slår världsrekord i betydelselösa detaljer eller lägger fram ett "veckans i-landsproblem"... men är det nån som vet var man kunde få tag på en diskret kamerarem?

Det kom förstås en med min 300D, men den skriker "här finns en dyr digital systemkamera, kom och sno mej!!!". Står, som bekant för 300D-ägare, CANON DIGITAL CAMERA eller nått sånt på den med stooora vita bokstäver. Sånt som syns på en kilometers avstånd. Tur att Canon inte gjorde dom självlysande i alla fall... :-/

Kamerarem dyker upp titt som tätt på Tradera, nya som begagnade. Ta en titt där vet jag så hittar du säkert något du vill ha.

Ok, tack! Just nu fanns där bara en Nikonrem - fast kanske den i kombination med en 300D skulle få tjyvarna ur balans... :)

Asson skrev:
Prova med ett snöre. ;-)

Ja, kanske rejält många varv sytråd skulle fungera... eller en tross från båten. Järntråd kanske. Bekvämt. Ska fundera på saken... ;-)

EDIT: Jag sa ju att det här är ett potentiellt i-landsproblem... :)

Highweiss skrev:
Det kom förstås en med min 300D, men den skriker "här finns en dyr digital systemkamera, kom och sno mej!!!". Står, som bekant för 300D-ägare, CANON DIGITAL CAMERA eller nått sånt på den med stooora vita bokstäver. Sånt som syns på en kilometers avstånd. Tur att Canon inte gjorde dom självlysande i alla fall... :-/
Gick i samma tankar, dessutom tyckte jag inte om den som följde med 300D (det blev för svettigt om nacken).

På Kameradoktorn i Stockholm köpte jag en från "Op/Tech USA" (http://www.optechusa.com/). Jag har glömt vad modellen heter men den kostade 2-300 kronor (och jag tror det är den här: http://www.optechusa.com/profess.htm). Det är hursomhelst bland det bästa jag har köpt till kameran (räknat per krona) för den den har varit hur skön som helst (den fjädrar lite lätt och ligger bra runt halsen) och framförallt står det inte Digital någonstans på den :)

Har dock ingen större erfarenhet av andra remmar än denna och orginalremmen så jag har ingen aning om det finns andra som är mycket bättre.

Re: Re: ...diskret kamerarem?

fhe skrev:
Gick i samma tankar, dessutom tyckte jag inte om den som följde med 300D (det blev för svettigt om nacken).

Jo, dessutom tycker jag den "gräver in sig" i nacken... speciellt med lite tyngre glugg på.

På Kameradoktorn i Stockholm köpte jag en från "Op/Tech USA" (http://www.optechusa.com/). Jag har glömt vad modellen heter men den kostade 2-300 kronor (och jag tror det är den här: http://www.optechusa.com/profess.htm). Det är hursomhelst bland det bästa jag har köpt till kameran (räknat per krona) för den den har varit hur skön som helst (den fjädrar lite lätt och ligger bra runt halsen) och framförallt står det inte Digital någonstans på den :)

Ok, den verkar lovande - precis vad jag letat efter! Såg också en kul "kombirem" för två kameror... otroligt fiffigt för den som jobbar med flera hus!

Jag köpte en helsvart och lagom bred kamerarem hos Kameradoktorn av märket Nikon. Finns ingen synlig logga. Superbra rem som rekommenderas varmt.

Det finns gevärsremmar i närmsta jaktbutik troligen. En sort med invävda gummitrådar = antiglid, gjorde jag om lite till min F801.

Andreas,
skönt att höra att du har samma funderingar som jag själv. Det första jag gjorde var att byta ut remmen där det stod något i stil med "Nikon...)

^Känndes oerhört fånigt ;-)
Nu ska bara texten på kameran målas över med svart tusch..

Jag kan bara instämma i kören som lovordar OpTech remmarna. De är mycket bra och kameran känns hälften så tung.

Melker

christian veltman skrev:
Nu ska bara texten på kameran målas över med svart tusch..

Eller sätt på sån där vit sårtejp över namnet. Efter en tids användning blir tejpen smutsig, och om du har tejpat på fler ställen ser det (åtminstone på håll) ut som om det är en gammal och halvtrasig kamera som du har lagat på billigaste sätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar