Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Direktlänk till mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

PernillaLidén

Aktiv medlem
Det som jag trodde inte skulle "hända mig" har hänt.
Letade för skoj skull på mitt hemsidenamn "Lovebuz" och vad hittar jag: jo en människa på en blogg har direktlänkat till tre bilder från min hemsida. Han har dessutom skrivit som att det är han själv som fotat.

Har sagt åt honom att ta bort bilderna omgående men nej då, han tar istället bort de kommentarerna som jag gett honom. (Hade då ingen mail till personen)
Men kundservice ska ta bort bilderna om inte han gör det. Eftersom han direktlänkade bytte jag ut bilderna till text ist. Usch vad arg jag blir.

Sedan samma dag höll jag på ramla av stolen igen. En sida som tagit en undersida av mig och lagt upp med bilder och text. Kommer inte åt den sidan men...

Gah nu mer sätter jag ett stor fult copyright pernilla lidén på alla bilder. Måste komma på nåt bättre istället.

Ville bara beklaga mig lite ;)
//Pernilla
 
Byt filnamn på dina bilder, det räcker att du smäller in ett mellanslag så försvinner de från hans blogg.
 
Om ditt webbhotell tillåter det kan du använda webbservern för att sabba för dem som använder dina bilder på detta sätt.

Det du skall göra är att använda serverns 'referer'-information för att styra om alla som inte kommer från din sida till något helt annat än de vill ha.

Det har skrivits om det i formumen tidigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.