Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dimage X21 - kalibrera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har precis köpt en DiMage X21 att ha som en liten och behändig festkamera. Storleken var alltså av betydelse för mitt val, men omdömen exempelvis på Pricerunner talade gott om fotokvaliteten. Problemet är att nu när jag har provfotat lite så är jag inte alls nöjd med kvaliteten på bilderna. De är alldeles för gryniga, samt att färgerna är alldeles för gul- och rödaktiga. Vad kan jag ha gjort för fel och hur avhjälper jag detta?

RichardAndersson skrev:
Har precis köpt en DiMage X21 att ha som en liten och behändig festkamera. Storleken var alltså av betydelse för mitt val, men omdömen exempelvis på Pricerunner talade gott om fotokvaliteten. Problemet är att nu när jag har provfotat lite så är jag inte alls nöjd med kvaliteten på bilderna. De är alldeles för gryniga, samt att färgerna är alldeles för gul- och rödaktiga. Vad kan jag ha gjort för fel och hur avhjälper jag detta?

Hejsan,

Ja håller med dig köpte en sån beg x21, tyvärr kan man inte ställa in iso:n utan den är automatisk :( så sett kunde man fått lite lägre brus.

Men att fota inomhus i dåligt ljus är stort sett omöjligt :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar