Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalt mellanformat imacon problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag har precis fått fingrarna omkring en Rollei PanShot 6000 med ett imacon bakstycke, flexframe 4040.

Verkar som jag har all utrustning men jag kan inte få det till att fungera. Är det någon som skjuter med något liknande här?

Jag vill köra det mot en MAC OSX 10.4 den har SCSI instalerat och jag får ström till kameran, men när jag trycker capture i programvaran FlexColor v4.6.4 så händer absolut inget.

Dessvärre har jag ingen manual, ingen aning om jag kopplat rätt men en jäkla lust att få fart på detta.

All hjälp är välkommen, har du en manual, ett kopplings schema eller kan du beskriva din setup så vore det toppen.

Tackar, Timo
 
Tjena.
Japp och jag har kontaktat Hasselblad som sluför imacon idag. Har inte haft överdrivet med tid att dyka in i detta men jag gissar att det är en firmware update som krävs... fasiken va sugen jag är på att kicka igång grejjerna.

Tack

T
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.