Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalt Högupplösningsfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

styret

Aktiv medlem
detta handlar inte om digitalt foto utan digital video men tänkte testa om nån här vet nått.

Ska beställa en liten DV-kamera inför en tremånaders surftrip till sydafrika och tänkte att jag skulle ha nått filter till den. min första tanke var polarisationsfilter eftersom jag gillar färger och effekten av får av sånna men hittar inga som passa filtergängan på kameran (30,5mm) och stepringar var också dåligt med just nu men på net-on-net så har dom nått som kallas "Digitalt Högupplösningsfilter UV O-Haze 30,5 mm" som enligt dom själva fungerar som följer "För bättre videofilmer och klarare bilder. Tar bort reflektioner och ger bättre definition i bilden. Fungerar som skydd för linsen."

tar bort reflektioner från vad? är det nått att ha eller är det bara säjsnack tror ni? om ni inte kan svara själva, nått tips på ett liknande forum som det här för rrlig bild?

MVH Pär Lundgren, snart i kapstaden
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.