Annons

Digitalt/Fuji finepix 2800 Zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

Gabriel Samuelsson

Avslutat medlemskap
Hej!

Funderar på att köpa en Fuji finepix 2800 med 6 ggr optisk Zoom. Den utgår snart för att bytas till en med 3.1 pix istället för 2.1 megapixels. Men det spalar ingen roll eftersom jag änså bara skall ha den som "skolkamera". Att kunna zomma mycket tilltalar mig, kanske är det därför jag valt just den kameran, och ingen annan.
Någon som har erfarenhet av denna digitalkamera!? Hur fungerar den som "uppläringskamera" för digitalt plåtande!? Vilka möjligheter finns att redigera bilder på datorn efteråt,för att få spännade reultat!? Ett program medföljer i kamerapaketet, kan jag använda detta, eller måste jag köpa fotoshop!? Jag antar att min photo editor som finns i min laptop inte duger för lite mer avancerad "lek"..eller..!?

Tacksam för svar! Någon som vet föressten om det finns kurser i större städer om att plåta digitalt!? Hör gärna av er om ni också har samma intresse som jag, så kan vi ev plåta tillsammans! Jag pluggar i Halmstad, men är ofta både i gbg, malmö, och sthlm!

MVH Gabriel
 
Senast ändrad:
Jag köpte in den kameran för jobbets räkning, jag hade 2 kameror att välja på, den andra var en Pentax Optio 330. Kameran som sådan är faktiskt överaskande bra med grymt bra färger och skärpa vilket tyder på att optiken är fin.

Vad gäller möjligheter att köra kameran manuellt så finner jag dom ganska begränsade, jag ska till att erkänna att jag inte letade efter dessa funktioner allt för allvarligt. Ett stort plus var att man kan ta fram "grind on demand" som är ett rutnät som visas i sökaren, det är perfekt för raka horisonter osv. Jag har aldrig tidigare sett eller hört talas om denna funktion på andra digitala kompaktkameror.

I det paketet som vi fick med så var det ganska snålt med programvaror om jag inte helt missminner mig. På mjukvarusidan så är det nog enklast att köpa en version av Photoshop Elements som är en förenklad version av "storebror" som går löss på strax över 1000lappen. Jag kan lägga upp testbilder om du vill se men dock tidigast på Måndag morgon.

Hoppas att du har fått några svar på dina frågor, undrar du nått mer så är du välkommen att skicka ett mail.

Mvh
Anders
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.