Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Digitalpear.de
- Trådstartare Coolmanq
- Start datum
Kristofer G
Aktiv medlem
Jag beställde ett objektiv där den 2:e Augusti. Skickade över pengarna den 3:e och har ännu inte fått något mail om att de kommit fram. Man blir ju lite orolig
rasmus_
Ny medlem
Beställde en canon 350D med 17-85 optik från digitalpear i maj. Cirka två veckor efter det jag betalat in pengarna på deras konto fick jag ett mail om att grejerna hade skickats, dock så kunde jag inte hitta mitt paket på DPD's hemsida. Väntade en vecka innan jag hörde av mig till digitalpear som bad mig kontakta DPD istället. Från DPD fick jag dock beskedet att kollinumret som jag fått inte var korrekt så återigen kontaktade jag digitalpear. Nu, ungefär en månad från det jag beställde, erkände digitalpear att det nog hade blivit nått problem och att de skulle försöka lösa det hela. Efter ytterligare nån vecka så ringde jag dem och fick då beskedet att mitt paket försvunnit och att jag skulle få pengarna tillbaka (att de skulle skicka nya grejer var av någon anledning inte möjligt).
Därefter följde en dryg månads väntan då jag vid flertalet tillfällen mailade dem och frågade varför jag inte fått mina pengar, med svaret att de inte lyckats lösa problemet med mitt paket men att det snart skulle vara gjort och att jag då skulle få mina pengar tillbaka. Slutligen, nästan två och en halv månad från det jag beställade, ringde jag dem igen och fick slutligen tillbaka det jag betalat.
Förmodligen så var det nått fel mellan DPD och digtialpear som gjorde att mitt paket försvann, vilket kanske inte kan beskyllas endast på digitalpear. Dock så borde de på en gång antingen skickat ett nytt paket till mig, alternativt omedelbart betalat tillbaka mina pengar. Att jag behövde vänta två och en halv månad är helt oacceptabelt.
Med tankte på hur många andra billiga tyska internetaffärer som finns (beställde slutligen från pixxass.de för ungefär samma pris och med en veckas leveranstid) så skulle jag absolut inte rekommendera digitalpear.
Därefter följde en dryg månads väntan då jag vid flertalet tillfällen mailade dem och frågade varför jag inte fått mina pengar, med svaret att de inte lyckats lösa problemet med mitt paket men att det snart skulle vara gjort och att jag då skulle få mina pengar tillbaka. Slutligen, nästan två och en halv månad från det jag beställade, ringde jag dem igen och fick slutligen tillbaka det jag betalat.
Förmodligen så var det nått fel mellan DPD och digtialpear som gjorde att mitt paket försvann, vilket kanske inte kan beskyllas endast på digitalpear. Dock så borde de på en gång antingen skickat ett nytt paket till mig, alternativt omedelbart betalat tillbaka mina pengar. Att jag behövde vänta två och en halv månad är helt oacceptabelt.
Med tankte på hur många andra billiga tyska internetaffärer som finns (beställde slutligen från pixxass.de för ungefär samma pris och med en veckas leveranstid) så skulle jag absolut inte rekommendera digitalpear.