ANNONS
Annons

Digitalkamera på resan?

Produkter
(logga in för att koppla)

POKI

Aktiv medlem
Hej!

Jag planerar en längre resa till Indien nästa år. Hittils har jag fotat analogt, men idén kring att investera i en digital systemkamera växer allt mer.

Är det någon som har erfarenhet av att resa under en längre period med en sådan?

Samtidigt som jag ser många fördelar, ser jag också flera nackdelar. Stöldrisk, laddning av batterierna, och framförallt lagringen av bilder!

Jag antar att det finns internetcaféer längs vägen där man lägga över bilderna och bränna CD-skivor. Men jag vet inte om det är så... Så om någon skulle vilja hjälpa mig i denna fråga så är jag oerhört tacksam.

Mvh,
Marcus

Känner ej till Indien, men har just kommit hem från Nepal. I Kathmandu gick det att bränna en CD full för ca 50 kronor. 10 kronor extra för en backup. Om du ska investera i en bättre digital är Kathmandu också ett mycket bra ställe för det. Priserna ligger på amerikansk nivå. T.ex. låg en oprutad Canon G5 på ca 5000 kronor, världsgaranti inkluderat. Köpte ett Canon 20 mm/2,8 för 3200 kronor, dvs nästan halva priset gentemot Sverige.

Tror nog att det ska gå att ladda batterier på många ställen om man plockar med sig en strömadepter. En annan fördel med digital är att folk blir mer villiga att posera när de själva kan få se resultatet. Plåtar själv dia förvisso, men på nästa resa tar jag även med en digital.

Hälsningar Svante

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar