Annons

digitalkamera på resa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Petter Å

Aktiv medlem
Tja!

Ska ut och resa lite i höst typ 1 månad någonstans i Asien, vet inte var än.
Jag sitter inne på EOS 33:a men jag tycker det blir för jobbigt att släpa runt på den hela tiden. Därför tänkte jag ev, köpa en lite mindre kamera. Frågan är då, om jag köper en liten digitalkamera, hur gör man då när man plåtat slut på minnet. Man kan ju inte köpa ny minnen som man köper film. Det är ju inte så troligt att man snubblar över feta bredbands uppkopplingar så ofta!? Å man vill ju inte framkalla bilderna på något jävla skit snabb-labb. Är det korkat att köpa en digital kamera för resan??? Nån som har någon vettigt att säga i ämnet???

Hej

Det finns små hårddiskar, ex Tripper osm fungerar bra.

Jag reser ut två ggr/år och fotar, har bla varit i Thailand två år i rad o rest runt.

Jag har iofs nog med minneskort och kör backup till min Tripper ( se www.zebramedia.biz ) för trippern.

Tänk på att en för enklare kamera inte ger de bra bilder du hoppas på. Jag har rest runt med en EOS D60 och ett analoghus som backup på resan och det är jobbigt, men då man kommer hem känns det bra med bra bilder.

Roine

Beroende på vart man ska kan man på internetcafeer också bränna ut sakerna på cd eller skicka upp på nätet om man har ftp att tillgå.

Jag tycker fortfrande analogt är trevligt på resta. Släpade med mig en toploader med Eos33 och ett 28-135, det täckte mina behov rätt bra.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto