Annons

Digital Minox?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Detta visste jag inget om,, är jag helt i dimma eller är de bara inte så omtalade?

Kikade som vanligt igenom auktionerna på tradera.com och ramlade över en "Leica" M3 Minox digital 4Mpix kamera.

Den ser ju onekligen rolig ut!

Vilken kvalitet har dessa digitala kameror? Jag känner till Minox analoga men inte alls dessa digitala.

Har ngn av er ngt att säga om Minox,s digitala minikameror?

Auktionstext:http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=18634618

MVH Niclas,

Ingen som har ngn erfarenhet av dessa små sötnosar?
Som en lite mer stilfull snapshotskompakt alltså,,

Mvh Niclas,

Knuffar tråden en sista gång hihi:) Orkar inte tjata mer på er nu,, Kan ju komma till mer anv vid ett senare tillfälle.

MVH Niclas,

Jorek skrev:
Verkar vara en trevlig liten krabat! Har sett en digital mini-Rolleiflex också.

Yes!
Ett svar, = Julafton typ!:)

Har lite lust på en sån där fickvärmare,, men de har ju inte så många möjligheter dock....

Roligt med retroloocken hur som helst!

mvh Niclas,

Verkar vara svårt att hitta info om kameran Nicklas.

För några år sedan, på Photokina, så klämde jag på föregångaren som jag tror var på 1,3MP? En mycket söt skapelse men mest en fräck pryl. Kommer inte ihåg så mycket men tror att tidsratten är fejk, alternativt har nån annan funktion. Frammatningsarmen är dock fejk ;-)

Vet att jag läst nån liten test på den tidiga modellen & den var, som sagt, mest en kul pryl...

Annars så tycker jag att denna är oerhört fräck. Rollei med display i ljusshaktet & kvadratiskt bildformat!

//Larsa

Ja, jag trodde i min rika naivitet att tidratten var riktig.. hade ju vart kul med en slutarmekanisk spännare också:)

Jo den där Rollie ser rätt cool ut, skall kika närmare på den!
MVH Niclas,

ANNONS