Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

digital databild?

Produkter
(logga in för att koppla)

EmmaT

Aktiv medlem
hjälp!
Jag håller på att göra arbetsprover till den gymnasielinje jag har sökt ( media inrktning foto). Men jag har ett stort problem, arbtesprovet består av tre delar, den andra delen går ut på att jag ska göra en digital databild. Men jag vet inte vad en digital databild är. så min fråga är ;

Vad är en digital daabild?

Snälla hjälp mej, arbetsproverna ska vara inlämmnade senast på fredag ( 23 april).

/ Emma
 
"Digital databild" låter väldigt konstigt tycker jag, speciellt när det står i en arbetsprovsuppgift. Jag hade ringt till skolan och frågat vad dom menar med det!

Jag antar dock att dom menar en bild som är (enbart?) skapad med hjälp av en dator i nåt program, t.ex. Photoshop.
 
Låter som kaka på kaka och dålig svenska.

Jag gissar att de menar en digitalbild som du behandlat i datorn. Den behöver antagligen inte vara tagen med digitalkamera men skannad och Photoshoppad.

Det ger väl en aning om hur långt du kommit i din fotografiska utvecklning.

En fotoutbildning vill väl knappast att du lämnar in bilder som inte är foto från början, så Carl-Davids förklaring tror jag inte på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.