Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digiscoping med Sony och Focus

Produkter
(logga in för att koppla)

Cherokeee

Avslutat medlemskap
Har en Sony A300 och en Focus tubkikare med 80mm ljusinsläpp, och zoomomfång på 20-60x.

Är det bara en fantasi som jag har om att det går att fästa, med hjälp av en adapter tubkikaren som ett riktigt objektiv, och sedan använda kikarens zoom och fokusinställningar för att ställa in skärpa och sedan klicka på avtryckaren för att ta ett foto?

Vore kul om någon testat digiscoping och kanske även postar en bild på resultatet?

Har du sökt?

Har en Sony A300 och en Focus tubkikare med 80mm ljusinsläpp, och zoomomfång på 20-60x.

Är det bara en fantasi som jag har om att det går att fästa, med hjälp av en adapter tubkikaren som ett riktigt objektiv, och sedan använda kikarens zoom och fokusinställningar för att ställa in skärpa och sedan klicka på avtryckaren för att ta ett foto?

Vore kul om någon testat digiscoping och kanske även postar en bild på resultatet?

Finns hur mycket som helst att läsa om digiscoping på nätet. Bara att söka på google. Även här på FS finns det en del.
Här är mitt digiscoping album på FS: http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=44226

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto